Myslete na děti!

Myslete na děti!
Britského spisovatele Iana McEwana snad ani netřeba představovat. Jeho knihy patří celosvětově k velmi úspěšným titulům a vždy se vyšplhají až na přední příčky čtených a nejlépe hodnocených knih. Já vám v této recenzi představím knihu, která sice nepatří k jeho nejnovějším kouskům, ale přesto stojí při nejmenším za pozornost.
Hlavní hrdinkou je Fiona, silná a zaneprázdněná žena, která pracuje jako soudkyně Vrchního soudu a zabývá se rodinným právem. Volný čas nemá téměř žádný, neustále pracuje, a i toto má svůj podíl na skutečnosti, že si Fionin manžel nachází jinou ženu. V tomto komplikovaném životním období, jako by toho nebylo málo, přistane Fioně na stole komplikovaný případ sedmnáctiletého chlapce, který umírá na zákeřnou nemoc – leukemii. Jedinečná naděje na vyléčení se nachází v krevní transfuzi, ale chlapec bohužel pochází z rodiny, která se hlásí k přesvědčeným svědkům Jehovovým a něco takového je pro ně nereálné a nepřípustné. Přestože se Fiona pouští na tenký led a o případ se začne zajímat více než jen z profesionálního hlediska, chlapcovo zdraví a čas, který mu byl na tomto světě dán, ubývá každým okamžikem. Protože ale není bez citu, rozhodne se dopustit jistého profesního pochybení. Má druhá kniha od autora a opět jsem nadšena. Když jsem knihu začala číst, věděla jsem, že mě čeká dobře napsaný příběh. V okamžiku, kdy jsem dočetla, jsem jen byla v šoku, jak skvělý příběh si na nás autor opět vymyslel. Kniha neměla žádná hluchá místa, postavy byly bezchybně vykresleny, to samé platí i o prostředí. Na tento titul mě nalákala skvěle znějící anotace, z níž člověk chce okamžitě vědět, jak vše dopadne a jak se k tomu ta či ona postava postaví. Dále jsem měla již s autorem zkušenosti. Před pár lety jsem četla Pokání a po této knize jsem věděla, že autor je mistr svého oboru. Těšila jsem se na jeho další díla a rozhodně mi opět ukázal, že umí psát! Kniha Myslete na děti! je nenápadný titul, který asi ne všechny zaujme na první pohled svou obálkou, ale ukrývá v sobě velký příběh. Doporučila bych ji všem věkovým kategoriím, čtenářům i čtenářkám. Jen bych si dovolila upozornit, že se nejedná o žádné odpočinkové čtení, ale o propracovaný děj, který na vás emočně zapůsobí a během čtení i po něm ve vás bude tisíce otázek. Člověka to donutí uvažovat, jak by se zachoval on sám v té či oné situaci a jak by ji vyřešil. Každopádně Ian McEwan vytvořil skvělý příběh, který stojí za to, si přečíst a popřemýšlet nad ním.