Legenda jménem Freddie Mercury

Legenda jménem Freddie Mercury
Snad každý zná jméno frontmana britské skupiny Queen – Freddieho Mercuryho. Málokdo ovšem ví, jaký ve skutečnosti byl. Věděli jste například, že se vlastním jménem jmenoval Farrokh Bulsara? Že se narodil na východoafrickém ostrově Zanzibar? Kniha autorky Lesley-Ann Jonesové vám poodhalí mnohem více.
Kapela Queen je celosvětově známá. Jejich písně se do srdcí fanoušků neodmyslitelně zapsaly a dodnes je tato kapela velmi oblíbená, i když již nevystupuje s dvěma původními členy – Johnem Deaconem a Freddiem Mercurym. John Deacon si užívá zaslouženého důchodu, zatímco Freddie je již za barevnou duhou. Queen se dnes těší pozornosti také díky filmu Bohemian Rhapsody, který si vysloužil několik celosvětových ocenění. K velkým fanouškům tohoto filmu se řadím také já. V knize Freddie Mercury Bohémská rapsodie jednoho života sledujeme jeho životní cestu od dětství až po poslední dny, kdy nakonec podléhá zápalu plic, který se mu stává osudným při boji se zákeřnou nemocí viru HIV. Já osobně jsem Queenům, a zvláště pak samotnému kouzlu Freddieho, bohem nadaného zpěváka, podlehla před několika lety a dodnes můj zájem přetrvává. Přečetla jsem o skupině i jednotlivcích několik knih, publikací, časopisů, a na tuto knihu se proto velmi těšila. Musím říci, že začíst se pro mě bylo obtížné, ale zhruba v polovině jsem se povedlo a knihu si užívala. Možná za mé počáteční zklamání může drobné písmo či nezvyklý styl psaní. Každopádně po obsahové stránce mohu vřele doporučit všem, kdo se o Queen zajímají. Vzhledem k tomu, že jsem o Freddiem věděla první poslední, nebylo tu pro mě tolik nových informací, ale pro toho, kdo hledá biografii o výjimečném člověku, to bude určitě odpočinkové a nenáročné počtení. Svět by rozhodně neměl zapomenou na legendu tak velkého rozměru, jako byl Freddie Mercury.