Láska a jiná vykolejení

Láska a jiná vykolejení
„Zimní romance, která vás zahřeje u srdce.“ Touto větou láká své čtenáře novinka z produkce nakladatelství Yoli, které je primárně zaměřeno na mladé publikum. A u tohoto titulu tomu nebylo jinak!
Příběh nás přivádí do vlaku obklopeného sněhovou vánicí, která v něm uvěznila dva naprosté cizince. Chlapce jménem Noah a dívku Ammy. Noaha lze popsat jako beznadějného romantika, který se vrací ze školy domů, aby překvapil svoji bývalou přítelkyni. Slibuje si od toho epické usmíření se svou osudovou láskou a spřízněnou duší. Naopak Ammy cestuje za svým otcem, kvůli kterému nevěří na pravou lásku, jelikož její rodiče nebyli zrovna vzorovým příkladem romantiky. Ammy a Noah rozhodně nepočítali se špatným počasím a nutně se potřebují dostat do vytyčených cílů. A proto se rozhodnou pokračovat v cestě spolu, a to na vlastní pěst. Žádný vlak, jen hustě zasněžené lesní cesty… Zpočátku se celý tento problém zdá jen jako taková drobná zajížďka, ale nakonec se změní v nečekané a jedinečné dobrodružství, které změní oba zmíněné aktéry. Můžou se do sebe dva totální cizinci během jediné noci skutečně zamilovat? Odpověď zní ano! Až na to, že teprve ráno ukáže, jak moc silná může býti realita a jestli jejich cesty opět naberou nečekaný směr. Karma je jako bankovní účet. Tak to aspoň vidím já. Musíte do něj neustále ukládat, jestli si někdy v budoucnu chcete vybrat. První, co určitě stojí za zmínění, je forma a styl psaní. Příběh knihy Láska a jiná vykolejení je vyprávěn ich-formou, a to ze dvou pohledů – Noaha i Ammy, což je prostě super! Perfektně to dokázalo přiblížit čtenáře jak k postavám, tak k celému příběhu, až si připadal, že je sám ve sněhové bouři a bojuje zato dostat se do svého cíle. Samotná dějová linie byla propracovaná a uháněla tím správným směrem - ke zdárnému konci. Může se to zdát jako klišé. Dva lidé, kdy jeden z nich je beznadějný romantik a druhý jeho naprostý opak, jejichž cesty se propletou a zažijí něco zcela nečekaného a vlastně romantického, se do sebe zakrátko zamilují a dokonce naleznou společná témata ke konverzacím. Jo, je to mega klišé! Ale tak to prostě je. Co jiného by člověk měl taky od zimní romance s tématikou nalezení nepředvídané lásky taky čekat?! „… S lítostí se pojí smutek a truchlení. Což ti nic nepřinese. Zato když si přeješ udělat něco jinak - tím se učíš.“ Tohle je typický příběh pro teenagery a já mohu dosvědčit, že nejen pro ně! Už pár let nepatřím mezi „mladé dospělé“ a tento příběh mě mile překvapil. Nečekala jsem od něj absolutně nic a dostala jsem všechno. Bylo to extrémně sladké, milé a možná i nepředvídatelné, ale k čertu s tím! Tohle prostě jednou za čas chcete číst, protože svět tam venku je kruté místo a každý by jednou chtěl potkat svého Noaha či svoji Ammy a prožít si taky takovou nečekanou noc a jiskření mezi dvěma jedinci. Takže suma sumárum knihu hodnotím 4* z 5* a určitě doporučuji!