Kouzelnická parta

Kouzelnická parta
Neil Patrick Harris, známý herec, moderátor, bavič a nyní i spisovatel dětských knih. Sám autor se považuje za zdařilého kouzelníka a svůj um promítá do prvního dílu (zatím má naplánované tři knihy) fantastické série pro děti, která ukrývá spoustu triků v rukávu.
Carter, hlavní hrdina příběhu, to nikdy neměl v životě lehké. Přišel o rodiče a člověk, který se měl o něj starat, není zrovna někdo, kdo by k tomu byl vhodný. A proto se pouliční kouzelníček rozhodne utéct někam, kde bude moci žít dle svých pravidel a nikdo ho nebude nutit dělat špatné věci. Cesty osudu ho zavedou do ospale vyhlížejícího městečka, kde čistě náhodou narazí na partu dětí, které ho velmi rychle přijmou mezi sebe. Jeho noví přátelé nebudou jen tak obyčejné děti, ale také svým způsobem výjimečné, ovládající určitá kouzla apod. Ve městě, stejně jako Carter, se objeví chamtivý B. B. Bosso se svojí bandou nepoctivých a nanicovatých kejklířů, kteří mají za lubem velkolepý podvod, při kterém plánují využít všechny své kouzelnické triky, ošálit místní občany a okrást je. Ještě štěstí, že se Carter zavčas seznámí s místním iluzionistou Dantem Vernonem a jeho pěti přáteli, jelikož tato kouzelnická parta všem dokáže, že triky nejsou jen k ošálení lidí, ale že mohou pomáhat a sloužit i k dobrým věcem! Velký plusem této knihy jsou její překrásné ilustrace doplňující dějovou linii, mapa městečka, návody na kouzelnické triky, které mohou samotní čtenáři během čtení vyzkoušet a dokonce tři úkoly související s příběhem a tématem knihy (doplňování tajenky pomocí indicií knihy). Po popisné stránce je kniha tak akorát podrobná, aby dítě při čtení nenudila. Dějová linie je bohužel v první třetině knihy dosti zdlouhavá a více méně bez akce, gradace či spádu. Což je velká škoda, jelikož se může stát, že čtenář knihu odloží na později a již se k ní třeba ani nevrátí (např. děti okolo věku 8 let). Příběh je vhodný pro jedince ve věku 8-9 let (a starší samozřejmě). Autor svým čtenářům představil příběh plný dobrodružství, které se velmi dobře četlo, mělo zábavné pasáže a nabídlo velmi příjemné hrdiny, které by si každé dítě přálo mít za skutečné kamarády. Celková zápletka není nijak složitá a lze ji dopředu lehce odhadnout, ale pro osmileté dítě je zcela vhodná. Komplexně knihu hodnotím 3,5* z 5* a určitě se v budoucnu pustím do čtení i dalších dílů, jelikož věřím, že kouzelnická parta ještě zažije mnoho a mnoho dobrodružství, které budou stát zato číst!