Klíč k Rebece

Klíč k Rebece
Podzimní dny, které nyní panují v plné síle, přímo vybízejí ke čtení pod teplou dekou, se zapálenou svíčkou a ve společnosti dobré knihy. Máme pro vás jeden skvělý tip! Před nedávnem vyšla novinka od britského spisovatele Kena Folletta – Klíč k Rebece, která vás s první kapitolou vtáhne do děje.
Hlavními hrdiny nového románu slavného spisovatele, jehož proslavily především knihy Pilíře země, Na věky věků a Ohnivý sloup, je trojice lidí z různých společenských vrstev – Židovka, německý špion a anglický důstojník. Všechny tři postavy jsou pro celý příběh nesmírně důležité a je jen na nich, jak se střetnou a zda se podaří anglickému důstojníkovi a krásné Židovce zastavit katastrofu, ke které se schyluje ze strany nacistů. V poušti mají nacisté Rommela V Káhiře mají dokonce mnohem ničivější zbraň

Děj se odehrává za 2. světové války v Káhiře. Já osobně mám témata 2. světové války v oblibě a na tuto knihu jsem se moc těšila. Kniha je psána v er-formě (3.osobě), jak bývá u tohoto autora  zvykem, a tak můžeme nahlížet na děj i postavy očima vypravěče. Ken Follett patří k mým velkým oblíbencům, a proto ani tato kniha neunikla mé pozornosti. Přiznám se, že jsem očekávala trošku jiný příběh, ale i tak jsem byla mile překvapena a kniha se mi četla dobře, i když některé kapitoly bych zkrátila. Milovníci historických románů si tuto knihu užijí a mohou ji číst i ti, kdo nemají s četbou autorových předchozích děl žádnou zkušenost. Ken Follett je báječným vypravěčem, díky němuž čas utíká rychleji a po dokončení je čtenář zklamán, že příběh není delší. Těším se, až se začtu do další knihy tohoto famózního spisovatele, který se v historii opravdu vyzná!