Každý by měl najít svou spřízněnou duši

Každý by měl najít svou spřízněnou duši
Král romantiky – Nicholas Sparks – je zpět! Ani tentokrát nenechá čtenáře v klidu. V novince, která získala název Spřízněná duše, naleznete vše, na co jsme u autora zvyklí. Nechybí romantika, dojetí, ani překvapení.
Každé vydání jeho nové knihy je velkou událostí, neboť patří mezi velmi úspěšné a oblíbené spisovatele. Nejenže na poslední den roku slaví své narozeniny, ale zároveň po celém světě velké úspěchy. Téměř všechny jeho knihy se okamžitě po svém vydání dostávají na první místa žebříčků a stávají se bestsellery. Napsal jich skutečně mnoho. Jako příklad uvedu Zápisník jedné lásky, Vzkaz v láhvi či Poslední píseň. Za pozornosti ovšem stojí všechny. Pokud jste od něj ještě nic nečetli, rozhodně doporučuji napravit, zvlášť, pokud máte rádi romantiku. Mnohé z nich byly dokonce zfilmovány a musím říci, že ačkoliv jsem zastánkyní knižních verzí, většina zpracování se opravdu povedla. Jak jsme u autora zvyklí, je i tato kniha psána v er-formě a na obálce najdeme zlatý čtvereček s nálepkou bestseller.

Hlavními hrdiny jsou Tru Walls a Hope Andersonová. Oba jsou osudem zkoušení a touží po štěstí a klidu. Hope prožívá těžké období poté, co se dozvídá o těžké nemoci svého otce, a navíc se v šestiletém vztahu se svým přítelem nemůže posunout dál. Ve svých 36 letech touží mít svatbu, ale přítel se k ničemu nemá. Odjíždí tedy do Severní Karolíny, kde vyhledává samotu k načerpání nových sil. Naopak Tru Walls je úspěšným safari průvodcem v Zimbabwe a se svým životem spokojen. Jednoho dne mu však přijde dopis od jeho údajného otce s tím, že se s ním chce setkat. Tru touží poodhalit tajemství, která obklopovala jeho již zemřelou matku, a tak se vydává do Severní Karolíny. Osudy Hope a Trua se osudově střetnou. Dokáží se tito dva rozdílní lidé milovat? City jsou mnohem silnější než povinnosti, ale občas musejí jít stranou… Já osobně se řadím k velkým fanouškům tohoto amerického spisovatele a když u nás vyjde jeho kniha, je to pro mě svátek. Všechny jsou tak čtivé, že je mám rychle přečtené. Nejinak tomu bylo i zde. Na Spřízněnou duši jsem se opravdu moc těšila a splnila veškerá má očekávání. Během čtení jsem prožívala všemožné pocity: radost, naději, smutek i soucit. Hlavní hrdinové mi byli sympatičtí od prvních stránek a oba jsem si zamilovala. Nicholas Sparks umí bravurně vykreslit jednotlivé charaktery i prostředí, takže když čtete, jako kdybyste vše viděli živě před sebou. Většinou děj svých příběhů zasazuje do Severní Karolíny (jako zde). Proč? Protože je to místo, kde se svou rodinou žije. Nikdy bych nevěřila, že muž může napsat tak citově a emočně vyčerpávající romány, na které budete myslet ještě dlouho po dočtení. Doma vlastním úplně všechny u nás vydané knihy Nicholase Sparkse a doufám, že brzy vyjde další. Spřízněná duše bude ještě dlouho v mé mysli a je pro mě jednou z nejlepších knih roku 2019. Za rok jsem přečetla opravdu velkou spoustu knih, ale tato novinka od Sparkse se zařazuje mezi nejlepší. Chytila mě za srdce a já jí mohu jen a jen doporučit dál. Neuděláte chybu, když se do čtení pustíte také.