Cos to udělal?

Cos to udělal?
Forenzní specialista Liam Dwyer je povolán k případu mrtvé ženy. Netuší ovšem, jak moc se jej tato vražda bude dotýkat a jak moc mu změní život.
V ošuntělém hotelu ve Filadelfii je nalezeno mrtvé, zohavené, ženské tělo. Na místo činu je povolán i specialista Liam Dwyer, který předpokládá, že půjde jen o další z případů. Ale mrtvá žena s ním má společného spoustu, hlavně je jeho bývalá milenka, se kterou nedávno ukončil poměr. Liam má ovšem mnohem větší problém. Vůbec si nevzpomíná, kde v tu noc, kdy byla zavražděna, byl. Probudil se ráno poté na sedačce v obývacím pokoji a nad ním stála jeho rozzlobená manželka, žádajíc vysvětlení, kde byl celou noc. Je jasné, že nebude trvat dlouho a jeho kolegové z branže se dovtípí, jakou roli sehrál v životě zavražděné, a ví, že nebude moci podat rozumné vysvětlení. Požádá svého bratra, vyšetřovatele z oddělení vražd, o pomoc, ale důkazy, svědčící proti němu, začínají vyplouvat na povrch. Jde o čas, ale také o spoustu rodinných tajemství, která se musí rozluštit dřív, než dojde k fatálnímu závěru.

Americký autor Matthew Farrel se nám, českým čtenářům, představuje se svým thrillerem Cos to udělal vůbec poprvé. Ve světě tak neznámý není, na svém kontě má již tří knihy s podobným tématem. Příběh zasazený do Filadelfie má rozhodně velký potenciál. Ale buď jsem již tak zmlsaná, nebo čtení knihy nepřišlo ve správný čas, děj mi místy přišel velmi předvídatelný. Nechybí jisté napětí, trochu tajemství, ale předem již tušíte, jak to bude dál. Pátrání po pachateli a podezřelý v hlavní roli, to je trochu nezvyklé, ale nic, co by knize nějak zvlášť přidalo na atraktivitě. Cos to udělal je povedené krimi se zajímavou zápletkou, ale tak na pár letních odpolední. Snad nás autor přesvědčí ve svých dalších dílech, která snad u nás brzy vyjdou, že stojí za to mít jej ve svých knihovničkách na čestném místě.