Balzamovač

Balzamovač
Pokud máte slabý žaludek, tuto knihu rozhodně nečtěte. Je syrová, brutální a nebere si žádné servítky. Ke slovu přichází Balzamovač.
V pořadí třetí díl ze série Tatérka nám začíná velmi zostra a dává možnost do nejmenších podrobností nahlédnout do zvrácené duše a mysli člověka, který se využívá v tom nejšílenějším, a to je balzamování těl. Ovšem těl, která nejdříve zavraždil. Ke slovu se opět dostává detektiv Francis Sullivan a jeho bývalá milenka Marni. Tentokrát je svérázná tatérka sama obviněna z vraždy a Francis musí dokázat její nevinu a sám bojovat se svými vlastními démony. A když je v Přírodovědném muzeu nalezeno mumifikované tělo, doprovázeno nálezy starověkých nádob s částmi těla, je detektivovi jasné, že má před sebou boj s nadmíru inteligentním a nebezpečným zločincem. Začíná boj o čas, ale i o záchranu ženy, která v jeho životě stále zanechává hluboké stopy. Thriller Balzamovač je čtením pouze pro ty, kteří dokážou ustát syrovost popisovaných zločinů. Není to žádné čtení k podvečernímu čaji, neboť skotská autorka Alison Belsham nás velmi podrobně provede zvrácenou myslí vraha a jeho praktik. Balzamovač Kdo četl již předchozí dva díly, ten se již se sympatickým detektivem s velmi pevnými morálními zásadami setkal. Stejně jako se svéráznou Marni, která si mé sympatie příliš nezískala, ale je hlavní aktérkou všech tří knih. Přestože jde hlavně o boj se zločinem, své slovo v každé knize dostává i osobní dějová linka hlavních protagonistů a dává nám možnost se vcítit do myšlení jak samotného vraha, tak vyšetřujícího detektiva. Autorka umí velmi svižně pracovat se slovy a dynamický náboj na nás  ze stránek doslova čiší. Tempo knihy si udržuje naši pozornost až do samotného konce, který má gradující náboj a rozhodně je překvapivý. Pokud máte rádi trochu ostřejší čtení, ale zároveň hledáte knihu, ve které se mísí strach a bolest s osobní rovinou a city, pak se vám série Tatérka bude určitě líbit. Samotný závěr knihy dává tušit, že autorka ještě nemá v plánu tuto sérii ukončit a zdá se, že se ještě máme na co těšit.