Princezny jsou na draka

Princezny jsou na draka
Asi valná většina z nás se v životě setkala s příběhy, které byly později zfilmovány pro velké plátno. Ale funguje to i naopak? Mladá dáma je fantasy celovečerák z Netflixu, na jehož motivy vznikla kniha, které se dnes společně podíváme na zoubek. Nebo možná na pořádný dračí tesák?

Vítejte v Inophe – vévodství, kde dvacetiletá Elodie obdrží nečekanou nabídku k sňatku od bohatého království, které zemi slibuje rozkvět. Jako správná vůdkyně neváhá ani minutu a pro dobro lidu je ochotna obětovat všechno. Co však netuší je, že za některé sliby se platí vlastní krví...

Tohle čtení jsem si ze začátku náramně užívala. Sedl mi styl vyprávění, hlavní hrdinka i budování okolního světa. Hltala jsem nové a originální fantasy jazyky, a když došlo na khaevis ventvis – dračí řeč – doslova jsem se z toho posadila na zadek. V knize dokonce najdete několikastránkový slovník, který obsahuje všechno od syntaxe, přes gramatiku až po jednotlivé fráze a pojmy. Tleskám!

Příběh hezky odsýpal a zároveň s každou stránkou houstlo i podivné znepokojení, ze kterého běhal mráz po zádech. A čím víc se zlomyslná mlha lží snášela na nic netušící Elodie, tím větší byla má potřeba jí fandit. Oproti filmové předloze je v knize taky několik různých úhlů pohledu, díky kterým máme možnost nakouknout do hlavy i vedlejším postavám a pochopit tak jejich záměr a mentalitu.

Avšak někde v polovině má bublina nadšení praskla. Začala jsem vnímat nedostatky, které k mé nevoli zatlačovaly do kouta předchozí pozitiva. Příběh byl najednou příliš uspěchaný a stejně jako hlavní hrdinka se točil v nekonečných kruzích. Skoro jako kdyby autorka potřebovala do knihy nacpat za každou cenu co nejvíce informací – což vlastně zřejmě byla pravda. A co se konce týče? Ten to svou absurditou bohužel totálně zazdil.

V celkovém důsledku je Mladá dáma taková fajn oddechovka pro mladistvé. Nechybí v ní dobrodružství, spousta akce, dokonce i tematika feminismu, sesterství a společného odhodlání, nějaká ta magie a drak nebo dva. Předpokládám, že kdybych knihu četla ve svých „nácti“, asi bych si ji užila o krapet víc. Tak či tak, pokud toužíte po nenáročné fantastice, věřím, že vás Mladá dáma nezklame.