Romantická kniha roku

Romantická kniha roku
Je neuvěřitelné, jak se vás někteří lidé mohou dotknout, i když je znáte jen opravdu malý moment. Jak vás mohou změnit, nevratně. A doktorku Alexis změnil nejen charismatický Daniel, ale i malé městečko uprostřed ničeho plné pospolitosti a přirozené náklonosti. Romantická kniha roku podle serverů Bookpage, Booklist a Amazon nese název Součást tvého světa. Je to čtení emotivní a romantické, které vás chytne za srdce a otevře i téma psychotických manipulativních jedinců.

Bláznivá sázka, gurmánský sendvič a jedno roztomilé kůzlátko. Tak málo stačilo, aby se svět lékařky Alexis Montgomeryové obrátil vzhůru nohama. Tohle… a seznámení s o deset let mladším, velmi přitažlivým truhlářem Danielem Grantem. Přestože jsou naprosto rozdílní – nebo možná právě proto – se mezi nimi probudila vášeň, jakou Alexis dosud nepoznala. Jenže nic není tak jednoduché, jak se zdá. Bohatí rodiče si vysnili, že Alexis převezme vedení úspěšné kliniky, a jsou zásadně proti tomu, aby s Danielem ztrácela čas. Může Alexis dovolit, aby jejich vztah přerostl v něco vážnějšího, když by to znamenalo otočit se zády k rodině a vzdát se možnosti pomáhat lidem, kteří to potřebují? Přivést Daniela do svého života nemůže. Vzdát se radosti, kterou jí do něj vnesl, ale také ne. Jak si má vybrat mezi jeho světem a tím svým?

Román Součást tvého světa je prvním dílem ze série, a pokud máte rádi oddechové romantické čtení s přidanou hodnotou, zbystřete. Lehký, romantický a svěží příběh, v kterém se ale ukrývá i závažné téma odkazující na psychopatické manipulátory, vás nadchne i dojme svojí výpovědí. Humor a životní nadhled se střídá s hloubkovými ponory do vlastní mysli hrdinky, ve které objevuje svoji podstatu i traumatické příkoří, které na ni bylo spácháno milujícím/tyranizujícím člověkem.

Příběh je vyprávěn ich-formou ze dvou úhlů pohledů hlavních protagonistů. Alexis je mladá lékařka z bohaté a úspěšné rodiny a to, co teď rozhodně nepotřebuje, je zamilovat se. Seznámení s truhlářem Danielem sice proběhne trochu netradičně, ale jinak je tenhle pohledný chlápek přitažlivý až běda. Oba dva pocházejí z naprosto odlišné společenské vrstvy a vlastně by to byl dokonalý vztah, jen kdyby nebyli každý úplně jiný… Budou ochotni vzdát se svého zázemí a vrhnou se do víru nepoznané vášně a nových začátků?

„Ale já už jsem mu řekla, že s nikým chodit nechci. Nemá s tím problém. Prostě se bavíme.“
Tvářila se, jako by jí mě bylo skoro líto. „Ali, já vím, že tě Neil porouchal. Vím, že je pro tebe těžké tomu věřit, ale jsi úžasná ženská. Neexistuje možnost, že by k tobě ten chlap nic necítil, protože on to vidí. Takže buď řekneš své rodině a nemocnici Royaume Northwestern, ať si políbí šos, a odstěhuješ se s ním někam do divočiny, nebo budeš mít zlomené srdce.“

Autorka má velmi příjemný styl vyprávění, kterému rychle podlehnete. Citlivě se noří do pocitů svých postav a tyto hloubkové duševní ponory nejsou žádnou přidruženou výplní, nýbrž se stávají stabilním a vítaným prvkem, ve kterém se můžete najít i vy. Svěží a lehkou rukou rozehrává příběh lásky, vztahového traumatu i emočního zneužívání a nebojí se pojmenovat věci správným jménem. Nenásilně střídá polohy svého vyprávění, v kterém si humor a odlehčení podávají dveře se závažným tématem partnerské i rodinné manipulace, a dokonce do svého příběhu vetkla i špetku magie (městečko si samo vybírá lidi, které k němu přilnou, a své stanovisko dává najevo neobvyklými úkazy).

Celým románem se vine závažné společenské téma, které doprovázejí lži, násilí i psychický teror schovaný za dveřmi na oko spokojených rodin. Autorka se toho rozhodně nebojí, a i když pánům naložila pořádný díl a nenechala na nich nit suchou, přesto se v jejím příběhu objevují i klaďasové, kteří vyrovnávají poměr, a k této světlé naději se upírá nejen oko hlavní postavy Alexis, ale i vaše.

Svoji romantickou linku postavila na velmi intenzivním vztahu, který se propálí i do vás. Emoce budete nasávat plnými doušky a toužit po něčem takovém, co se odehrává v duších, které spolu beze zbytku souzní čistou a neposkvrněnou láskou. Román Součást tvého světa je dojemným, romantickým a intenzivním čtením, které se vám umí dostat nenápadně pod kůži a zanechat tam svůj nesmazatelný otisk. Já byla velmi spokojena a určitě si nenechám ujít ani další díl s názvem Navždy tvůj.