Vlčí píseň

Vlčí píseň
Ponořte se do vlkodlačího příběhu o klukovi, který byl tak trochu jiný a v životě neukotvený, než k němu přišla jedna vlčí rodina a jeden výjimečný kluk. Postupně nachází sám sebe a konečně i místo, kam patří. Fantasy román VLČÍ PÍSEŇ je gay romancí, která umí zahrát na vaše struny emocí tklivou i dojemnou melodii.

Když se chlapec – nyní muž – z domu na konci cesty vrátí, může Ox ignorovat píseň, která mezi nimi zní?
Oxovi bylo dvanáct, když mu jeho tatínek udělil velmi cennou lekci. Prohlásil, že Ox za nic nestojí a lidi ho nikdy nepochopí. Pak odešel.
Oxovi bylo šestnáct, když na cestě potkal chlapce; chlapce, který mluvil a mluvil a mluvil. Ox později zjistil, že před tímto dnem chlapec nepromluvil skoro dva roky a že patří k rodině, která se nastěhovala do domu na konci ulice.
Oxovi bylo sedmnáct, když odhalil chlapcovo tajemství, které zbarvilo svět okolo něj do odstínů červené a oranžové a fialové, alfy a bety a omegy.
Oxovi bylo třiadvacet, když do města vtrhli vrahové a zanechali mu díru v hlavě i v srdci. Chlapec se pustil za netvorem s pomstou ve svých krvavě rudých očích a nechal Oxe, aby poskládal střípky svého života zpátky dohromady sám.
Od toho osudného dne uplynuly tři roky – a chlapec je zpátky. Jenže teď je z něj muž a Ox už nemůže dál ignorovat píseň, která mezi nimi zní.

Fantasy román Vlčí píseň je prvním dílem ze série Green Creek, a pokud jsou vašimi oblíbenci vlkodlaci či čarodějové nebo snad téma komplikovaných vztahů, tady byste mohli být spokojeni. Autor TJ Klune není pro české čtenáře žádným nováčkem, jeho Dům v blankytně modrém moři byl senzací v žánru LGBT romancí a nyní se k nám dostává jeho starší dílo, které mu nastartovalo hvězdnou kariéru a sklidilo úspěch.

Příběh je vyprávěn ich-formou z pohledu hlavního hrdiny Oxe. Tenhle dospívající kluk je trochu podivný a trochu jiný, ale naštěstí má kolem sebe mámu a přátelé, které vidí na dno jeho rozpolcené duše. Je mu šestnáct let, když se přistěhuje do nedalekého domu nová rodina, kterých je opravdu hodně, ale Joe z nich vyniká něčím zvláštním, co Ox ještě neumí uchopit. Oba dva tuší, že mají za sebou cosi bolestného, co je spojuje a navíc mezi nimi stojí ještě tajemství, které je temné a znepokojující až běda. Ox zjišťuje, že vlkodlaci nejsou jenom výplodem pohádek, ale tento nebezpečný svět existuje i ve skutečnosti a když zvířecí vrahové zavítají do města, začnou se dít podivné věci. Někdo umírá, někdo se ztratí a někdo se konečně najde.

„Často se stává, že ti nejmlčenlivější mají nejvíc co říct. A, ano, myslím, že budeme kamarádi.“
S tím odešel.
Svého kamaráda jsem neviděl dalších sedmnáct měsíců.
Tu noc, zatímco jsem ležel v posteli a čekal na spánek, jsem hluboko z lesů uslyšel vytí. Neslo se jako píseň, až jsem si byl jistý, že už nikdy nebudu chtít zpívat nic jiného. Znělo dál a dál a mně táhlo hlavou jenom domov, domov, domov. Nakonec utichlo a já usnul.

Autor píše nenáročným, srozumitelným stylem s dostatkem přímé řeči. Tady se opravdu vyřádil, jeho dialogy na vás útočí z každé stránky a rozhodně ve svém ději nikam nespěchá. Dává si záležet na každé drobnosti a každém slovu, aby ke čtenáři doputovaly v jasně daném kontextu a nebylo pochyb o tom, co autor zamýšlí. Knihu to trochu zbytečně nafukuje do větších rozměrů a na můj vkus byly některé informace či opakující se pasáže nadbytečné, nicméně i přesto se autorovi daří neustále držet vaši pozornost v plné polní a zaujmout svojí vystavěnou dějovou linkou.

Mohlo by se zdát, že svůj děj postavil čistě na fantasy příběhu a gay romanci, jenomže tento autor nedělá nic prvoplánově. Pod řádky se skrývají daleko důležitější a složitější témata, z nichž vynikají hlavně rodinné vztahy, hledání si svého stabilního místa v životě, vyloučení ze společnosti i komplikované pouto mezi předurčenými partnery. A tady dojde dokonce i na trochu explicitní erotické scény, které jsou ale pojaty se vkusem a citlivostí.

Příběh je akční a sviští v živém rytmu, kterou doplňují vlkodlačí bitky, smrtonosné nebezpečí i intriky protihráčů a autor se nebojí ani naštvat své čtenáře a nechat umřít kohokoliv se mu zamane. Tady musíte být pořád ve střehu a doufat a věřit v život i své knižní oblíbence. Navíc je TJ Klune studnicí životních mouder a přesně cílených citátů, kterými dokáže dojmout i odlehčit krvavé půtky.

Pokud rádi tančíte s vlky či vám jejich Vlčí píseň zní sladkobolnými, vyzývavými a ladícími tóny, ponořte se do fantasy příběhu vlčí smečky, najděte si své místo v této podivné rodině a prožijte komplikovaný, romantický vztah, z kterého vzájemná přitažlivost sálá na míle daleko.