Ďáblové jsou tu

Ďáblové jsou tu
Fanoušci kanadské autorky Louise Pennyové se konečně dočkali. Před nedávnem vyšlo pokračování detektivní série s Armandem Gamachem v hlavní roli. Hledáte-li klasickou detektivku, máme pro vás jeden skvělý tip!

Starý známý hrdina Armande Gamache tráví nějaký čas se svou rodinou v Paříži, kde se potkávají i s Armandovým kmotrem Stephem Horowitzem. Při cestě domů někdo Stephena srazí autem. Ačkoliv si všichni myslí, že se jedná o nehodu, Armand je přesvědčený, že to bylo schválně a že se jednalo o pokus o vraždu. Po nalezení podivného klíče ve Stephenově bytě se Armand se svou ženou a zetěm pouštějí do pátrání. Zjišťují, že Stephen ukrýval temné tajemství. Brzy poté je celá jejich rodina zapletena do sítě lží a podvodů, ze kterých se musí pokusit vymanit. Podaří se jim to?

Příběh se mi neskutečně moc líbil. Opět to byla stará známá Louise Pennyová, kterou znám. Napínavé od začátku do konce, žádná hluchá místa. Moji oblíbení hlavní hrdinové, které jsem si zamilovala už před lety, a krásně vykreslené prostředí Francie, konkrétně Paříže. Co víc si přát? Snad jen to, aby její další kniha vyšla co nejdříve, neboť potřebuji vědět, jak se budou osudy hlavních hrdinů dále vyvíjet. Celá série je totiž silně návyková.

Musím nejprve vyjádřit své velké zklamání nad změnou formátu, kterou se rozhodlo nakladatelství udělat. Na rozdíl od předchozích dílů, tento už nemá kvalitní bílý papír, ale tenčí a žlutější papír, což považuji za velkou škodu. Kniha je sice mnohem lehčí, ale stránky jsou až příliš slabé. Moc mě mrzí, že nakladatelství nepokračovalo ve své tradici.

Na kvalitě příběhu však vizuální stránka knihy nemá žádný vliv. Moc doporučuji a velmi se těším na další díl.

P. S.: Obálka je opět nádherná!