Vánoční přání

Vánoční přání
Chcete se naladit na tu správnou vánoční notu a nakazit se vánoční náladou? Pak je tato kniha přesně ta pravá!

Libby si přeje, aby už bylo po Vánocích. Chce je strávit o samotě, možná že i pracovně. Její máma, její poslední rodina, nedávno zemřela a Libby bude muset prodat dům, pokud se jí nepodaří zakázka pro firmu s kočičími granulemi. A tak ve dne v noci pracuje a přemýšlí, jak na kampaň s vánočním kotětem. Jednoho dne však narazí v maminčině pracovně na neotevřený dopis, v němž je pohlednice z městečka Holly Peak. To je proslulé svou vánoční náladou a velmi bohatou výzdobou na každém kroku. Libby se vydá na cestu, aby zjistila, jaké rodinné tajemství se za pohlednicí skrývá. V městečku narazí na Adama, místního specialistu na výzdobu, který jí pomáhá rozplést záhadu s pohlednicí, navíc je Adam velmi pohledný, takže se ty Vánoce začínají ještě více komplikovat.

„Byl to okouzlující červený domek zastrčený mezi stromy. Střechu lemovala vánoční světýlka, která zářila i přes den. I stromy tyčící se kolem domu byly ověšené řetězy světýlek. Verandu zdobila girlanda z cesmíny a stejný věnec, jaké viděla na dveřích a výlohách obchodů na hlavní třídě. Na obou stranách smaragdově zelených dveří stály dva mohutné vánoční stromky.“

Že Karen Schaler píše nádherné vánoční příběhy už pár let vím, a proto jsou pro mě během adventu sázkou na jistotu. Vánoční přání opět nezklamalo. Je plné báječné nálady, sváteční atmosféry, milých lidí a lásky. Nejdřív mi trošku vadilo, jak byla Libby na počátku knihy zatrpklá, ke všemu skeptická, zajímala ji jen práce, ale to se postupem času v knize změnilo a i ona si začínala uvědomovat, že vánoční čas miluje. Navíc nenápadně pokukovala po Adamovi a nechtěla si přiznat, že by se mohla zamilovat. Ale souhry náhod je zkrátka daly dohromady, oni spolu strávili tolik dní od rána do noci, navíc Cece, paní, kterou hledala, byla trošku jako dohazovačka.

Libby v Holly Peaku našla to pravé kouzlo Vánoc, v knize na nás dýchá z každé stránky, všude se popisuje nádherná výzdoba, láska k tomuto svátku, navíc se zde hodně rozebírá rodinné pouto, které k Vánocům prostě patří. Román je plný vánočních dobrot, zábavy, lásky a já myslím, že tahle kniha by prostě přiměla milovat Vánoce i Grinche.