Průvodce světem Zaklínače pro všechny zapálené fanoušky

Legendární bělovlasý zaklínač Geralt z Rivie potkal během svých dobrodružství mnoho zajímavých postav, utkal se se spoustou krvelačných příšer a zcestoval přitom snad celou zemi. Opásejme se zaklínačskými meči a vyrazme společně objevovat svět jedné z nejslavnějších fantasy ság všech dob!

Tento zajímavý průvodce slibuje dobrodružnou cestu skrz Sapkowskiho legendární zaklínačský svět. První kapitola je věnována samotnému rozložení kontinentu a soustředí se na jednotlivé státy, království a jejich vládce. Ke každému zmíněnému místu najdete ilustrovanou mapku s krátkým popisem, který obsahuje jméno nynějšího panovníka, název hlavního města, měny a taktéž pár dalších zajímavostí.

Následující část se týká postav, kterých je v knize zmíněno celkem 37. Najdete mezi nimi samozřejmě i Geralta, Ciri a Yennefer, ale také třeba černého rytíře Cahira, kněžku Nenneke, trubadúra Marigolda či vládce Nilfgaardu Emhyra a mnoho dalších zajímavých charakterů. Každému z nich je věnována nejméně jedna dvojstrana, na které se můžeme dočíst něco o jejich historii a pokochat se též krásnými ilustracemi, které dílo téměř na každé stránce doprovází.

Posledním oddílem zaklínačské encyklopedie jsou samozřejmě příšery. Celkem se zde nachází 24 popisků, zahrnující stručnou charakteristiku vzhledu, místa výskytu, způsobu života a boje jednotlivých potvor. U každé opět naleznete nádhernou ilustraci a užitečné porovnání velikosti oproti běžnému člověku. Mezi tvory nechybí bazilišek, kostěj, drak, kikimora či Královna polí Živa a spousta dalších.

Na závěr bych ráda podotkla, že tato kniha samozřejmě není kompletním výčtem postav, tvorů a celkově informací ze světa Zaklínače. Jedná se spíš o stručného průvodce, který zmiňuje nejzásadnější a nejzajímavější charaktery a příšery, které v knihách nalezneme. Také bych ráda vyzdvihla fakt, že se autor snažil neprozrazovat příliš zásadní dějové zvraty. Dílo si tedy můžete přečíst i v tom případě, pokud jste zatím sérii nedočetli. Taky velice oceňuji, že jednotlivé oddíly o postavách a tvorech začínají vždy citací ze Sapkowskiho knih. Přišlo mi to jako příjemné ozvláštnění.

Celkově je kniha velmi hezky a přehledně zpracovaná. Informace v jednotlivých úsecích jsou zajímavé a doplňují je nádherné ilustrace. Dílo vřele doporučuji nejen ostříleným fanouškům, ale také všem, kteří se do zaklínačského světa teprve chystají ponořit. Díky této encyklopedii se v něm zaručeně neztratíte!