Život a dílo mistra hororu

Život a dílo mistra hororu
Mistr hororu, pan spisovatel, legenda. Všemi těmito a mnoha dalšími přízvisky se jednoznačně dá označit Stephen King. Jestliže se o něm chcete dozvědět více informací, nenechte si ujít Kompletního průvodce životem a dílem této významné literární osobnosti.

Už desky krásné publikace svědčí o tom, že bude plná temnoty. Ostatně především na ní založil jeden z nejznámějších amerických spisovatelů svou kariéru. Tvůrcem tohoto skvostu je redaktor časopisu Cemetery Dance Ben Vincent, který už od roku 2001 píše rubriku „Stephen King: Zprávy z Mrtvé zóny“. Rozhodně se tak nedá říct, že by tento počin vytvořil náhodně.

Kniha se z největší části věnuje tvorbě Stephena Kinga. Jsou tu popsány desítky jeho knih, kterých má na svém kontě opravdu neskutečné množství. Rozhodně patří k literárně nejproduktivnějším autorům. Můžete tak nahlédnout do počátků jeho tvorby přes zásadní milníky až téměř k dnešku. Některá významnější díla jsou rozebrána podstatně více, o jiných tu najdeme alespoň zakladní fakta a poznámky.

Nemluví se ovšem jen o obsahu těchto děl, ale i o inspiraci, kterou k jejich sepsání autor měl. Poznáte jeho niterní pocity, jež v sobě třímal při psaní. Blízké, kteří mu při jejich tvorbě pomáhali (nejvíce samozřejmě jeho žena). A celkově všechny možné události a okolnosti okolo tvorby samotných příběhů.

Samozřejmě se dozvíte i něco o jeho osobním životě. Opomenutá nebyla ani nehoda, kterou se štěstím přežil a která významně ovlivnila jeho další tvorbu. Vedle knih se text věnuje samozřejmě i filmům. Drtivá většina autorových knih sloužila jako předloha pro snímky lepší i horší kvality. Sám spisovatel se přitom v některých z nich objevil nebo si je vzal přímo pod svá křídla. Seznámíte se i s podrobnostmi o jím vytvořených městech a místech. Blíže poznáte jejich propojení napříč knihami. Když se podívat na tvorbu jako celek, je až neskutečné, jakým způsobem dokázal autor vše zpracovat, promyslet, zkombinovat. Jeho fantazie je prostě bezbřehá a v některých momentech může působit až děsivě.

Je až neskutečně, kolik toho Stephen King za svůj život zvládl. Především, že dokázal napsat takové obrovské množství zajímavých titulů, z nichž každý vyvolává lavinu emocí - ať už pozitivních, nebo negativních.

Tento průvodce jeho životem tak může sloužit nejen jako zhodnocení tvorby, ale třeba i pomůcka pro začínající fanoušky. Doporučí vám, které knihy patří mezi autorovy významné a seznámí vás s jejich obsahem. A to nejen hororovým. V Kingově bibliografii si najdou své i příznivci detektivek, k nimž se zejména v pozdějších letech často přikláněl. Nechybí ani klasičtější forma fantasy, například v Dračích očích.

Tato publikace je rozhodně povinností pro všechny jeho věrné, ale zároveň i dílem, které prostě chcete mít ve vaší knihovně. Já osobně jsem se k mistrovým knihám dostal už v mládí a hltal je po nocích, abych si dopřál patřičnou atmosféru. Po přečtení tohoto svazku jsem opět dostal chuť k mnohým jeho titulům se vrátit, nebo naopak poznat ty, k nimž jsem se nedostal.

Možná bych doporučoval, dávkovat si obsah knihy po částech. Ne každému může sednout několikahodinové čtení, protože to přecijen není samotný příběh, ale takřka vědecký pohled na autorovo dílo a život. Výhodou ovšem jednoznačně je fakt, že se určitě budete k textu vracet i po letech. Kdykoliv si budete chtít připomenout, o čem třeba která kniha je.

Významnou složkou jsou i závěrečné přílohy, obsahující seznamy jeho literárních děl, ale i filmových adaptací. Naštěstí jsou zde napsané i názvy českých vydání, což čtenářům dost usnadní získávání přehledu o jeho titulech.

Tento Kompletní průvodce životem a dílem Stephena Kinga je prostě specifickou záležitostí a především pokladem pro nás všechny, kteří se rádi bojíme a pohybujeme nejen v nadpřirozených vodách.