Legendy a latéčka - taková feel good fantasy

Jistě jste již zaznamenali nový trend v literatuře - jedná se o často používanou frázi „feel good“ detektivka, fantasy apod. Ve skutečnosti to není nic nového. Dříve se těmto knihám prostě říkalo oddechová a bohužel často v i určitém směru „braková“ literatura. To, že je něco odpočinkového a postrádá to hromady akce a napětí však ještě neznamená, že si nezaslouží vaši pozornost. Vždyť čtení má být forma odpočinku a ne jen honba za počtem přečtených „kvalitních“ knih. Právě taková příjemná oddychová záležitost z kavárenského prostředí je tu pro vás právě připravena.

V tomto moderně pojatém fantasy románu se můžete těšit na bývalou orkskou bojovnici Viv, která se rozhodne seknout s věčnými boji, krveprolitím a vandrováním a vydat se na zcela novou životní dráhu. Do ulice města Thune ji zavede bájný artefakt a s ním spojená legenda. A taky naděje, že zrovna zde je to ideální místo, kde se její sny promění ve skutečnost. Chce si totiž otevřít první kavárnu i přes to, že o kávě v této oblasti nikdy nikdo neslyšel. Přeje si návštěvníkům nabízet šálky s lahodným nápojem, ale její budoucnost je stále nejistá. Do cesty jí vstupuje celá řada překážek - staří známí či nekalé živly samotného města. Proto, aby si Viv vybudovala vysněný podnik, který se zároveň udrží, musí získat nejedno přátelství a naučit se řešit potíže jinak než mečem.

Tento titul je čiré pohlazení po duši, které snoubí dohromady témata jako nezištné přátelství & čistou lásku, obětování se pro druhé nebo sounáležitost. Tato něžná a poetická fantasy je plná osvěžujících vtípků a sympatických hrdinů, které si nelze pro jejich unikátní charakterové rysy a rozvoj nezamilovat. Dále Vás čeká magie, námět osudu a snů, ale především nových začátků a překážek, které je třeba překonat, aby došlo k naplnění i těch nejniternějších tužeb.

Legendy a latéčka představují ideální způsob, jak utéci od všední reality. Svému čtenáři nabídnou extra velkou porci hřejivé pohody - máte za sebou těžký den, trápí vás špatná nálada, nutně potřebujete u něčeho vypnout přetížený mozek a hlavně nemyslet na to, co vás další den či dny čeká a nemine? No tak teď víte, co dělat!

Příběh je jako dělaný do podzimní pošmourné atmosféry a počasí, kdy se zachumláte pod deku s nějakým teplým nápojem a vychutnáte si tento okamžik ve společnosti dobré knihy - je to prostě all inclusive balíček.

knize je kladen důraz na neakční scény. Zvrat přijde, to se nebojte, ale jen, aby posunul děj dál, zároveň mu poskytl další prostor a celkově udal nový směr. Od začátku se zápletka netají tím, že má dost předvídatelný konec, což se dá prakticky říct o celém ději, ale celkovému zážitku při čtení to neškodí.

Já sama jsem si u příběhu odpočinula a ten hřejivý upřímný pocit během čtení i po něm vám už nikdo nevezme. Je to milé, sladké - jako takové to kafíčko s kupou šlehačky a barevnými posypky.