Ukrýt se před zlem, nebo s ním  bojovat?

Za normálních okolností by to byla dovolená snů. Jen si to zkuste představit: jste úplně sami na nádherném ostrově uprostřed obrovského jezera, ukrytého v hlubokých lesích. Nepřístupná severská divočina! Občas k vám připluje pošťák, někdy se naopak vy vydáte na loďce do civilizace pro potraviny a jiné nezbytné věci, ale jinak si připadáte jako v pozemském ráji...

Juno je šestnáctiletá dívka, která právě takovéto časy zažívá. Spokojená však v poslední době není. Proč? Inu, pobývá tu se svými rodiči a mladším bratrem již mnoho let (vlastně od doby, kdy začínala brát rozum) a nic jiného než ostrov nezná. Ví samozřejmě velice dobře, že život Robinsonů je pro její rodinu nutností, protože po nich jde mafie za to, že otec kdysi u soudu svědčil proti jejím bossům. A tak je Juno na jednu stranu svým rodičům vděčná, že se zde ukryli a může se s nimi cítit v bezpečí, zároveň si ale říká, jaká budoucnost ji asi čeká. Stráví snad na ostrově celý život?

Dál už prozradím pouze to, že idyla nepotrvá dlouho a situace se radikálně změní! Ukáže se totiž, že skrýš v lůně panenské přírody může být objevena! Přesněji řečeno, jednoho dne se Juno ke svému úžasu setká s někým, kdo na ostrově po něčem (tedy spíše po někom!) pátrá. Jsou prozrazeni? Je všechno ztraceno?

Německý spisovatel Ivar Leon Menger si pro čtenáře připravil tolik překvapivých a náhlých zvratů, že se ani nenadějeme a knihu máme přečtenou! Když přišlo zlo je sympatickým pokusem napsat napínavý a vzrušující thriller, přičemž skutečnost, že příběh se odehrává v tajemných přírodních scenériích, je jednoznačným pozitivem. Často nás při četbě napadne, co nového a nečekaného přinesou příští stránky a málokdy to uhodneme. Je to totiž tak, že se dějová linka mnohokrát pořádně zašmodrchá a rozuzlení se zdá být čím dál tím víc v nedohlednu.

Naštěstí se ukáže, že to, co s námi autor provádí, není hra kočky s myší. Vše do sebe nakonec zapadne jako puzzle. A tak se dá říct, že kniha Když přišlo zlo se mezi současnou nabídkou thrillerové literatury určitě neztratí a najde si své čtenáře!

Autor Jan Hofírek