S láskou z Riviéry

S láskou z Riviéry
Čas dovolených se blíží a já mám pro Vás tip na jednu báječnou romantickou oddechovku, která je plná slunce, moře, písku, drinků, vtipných situací a samozřejmě lásky (a sexy herce).

Carrie, hlavní hrdinka tohoto příběhu, žije relativně poklidným, až nudným životem. Má milého, na první pohled dokonalého přítele, pečující sestru a pubertální neteř. Ale její život vždy nebyl takový. Carrie byla v minulosti jako neřízená střela, která se nebála žádné výzvy. Až nyní, když stojí před Alanem, který ji žádá o ruku, si plně uvědomuje, že nastal čas skoncovat s vyhýbáním se minulosti. Carrie totiž tak trochu není k mání, je stále manželkou Richarda Maddoxe, filmové hollywoodské hvězdy. Aby mohla zažádat o rozvod a tím si i vyřešit konečně svoje soukromí, bude muset svoji dávnou lásku vystopovat a dohodnout se s ní na tom. Shodou okolností Richard natáčí nový film na francouzské Riviéře, kam má Carrie s rodinou rovněž namířeno. Ani jeden z nich vůbec nečekal, že se jejich osudy ještě někdy protnou. Tohle léto jim nakonec změní život… Jak moc, to se dočtete v knize.

S láskou z Riviéry (od J. Wake neboli pravým jménem Julie Caplin) láká své budoucí čtenáře na líbezné detailní popisy Azurového pobřeží a všelijakých (nejen) francouzských delikates. Autorka vládne neuvěřitelným umem vtáhnout své čtenáře do děje a představit jim nejrůznější krásy nacházející se v okolí hrdinů. Navíc je celý příběh v adekvátní míře prostoupen citem, který se při čtení přenáší i na samotné čtenáře a pozitivně ovlivňuje jejich vnímání příběhu. Co se týče samotné zápletky, nečekejte žádnou perlu - to v tomto žánru ani snad již vytvořit nejde. Za zmínku ale stojí, že byla poctivě a logicky vystavěná, navíc obohacená o krásné vzpomínky na dávno zapomenutou lásku a hlavně o občasné akčnější pasáže, které dějovou linku značně oživovaly a vyzdvihovaly, zároveň čtenáři nedaly moc prostoru k tomu, aby knihu alespoň na chvilku odložil.

Čeká Vás milé, odpočinkové, extrémně návykové a příjemně romantické čtení s lehkým dramatem téměř na závěr. Rozhodně ale nečekejte nic přeslazeného nebo erotického. V nabídce je pouze prvotřídní chemie a žhavé jiskření mezi hrdiny.

Autorka do titulu zakomponovala témata jako druhá šance, přiznání si vlastní viny a chyb (a to nejen z minulosti), sebereflexe, popírání a nalhávání si do vlastní kapsy. Dále, že vše má dvě strany, takže i dvě verze téhož příběhu či dva různé pohledy na věc zahrnující myšlenky, emoce a vnímaní. Důležitým prvkem je zde rovněž snaha znovu najít samu sebe a být tím člověkem jako dřív, užívat si život plnými doušky a nebýt pouze dýchajícím jedincem bez jiskry, který jenom přežívá. Ocenila jsem také důraz na rodinu, přátelství, vztahy a lásku. To vše realisticky propojené s možnými problémy a obtížemi, která mohou v životě nastat.

Julia vytvořila vesměs příjemné postavy, snad jen kromě pubertální neteře, která byla na ránu. Hlavní aktéři příběhu, jejich dramata a konec knihy sice patří do škatulky „předvídatelné“, ale to se v tomto žánru dalo čekat. Podstatné je, že měli hloubku a došlo u nich k rozvoji.

Každý si občas zaslouží odfrknout si od každodenním těžkostí u nějakého milého a hřejivého titulu, takže kdo má chuť na osvěžující letní čtení a například už teď má naplánovanou dovolenou u moře, nechť se vydá do knihkupectví a pořídí si tento nebo jiný titul od paní J. Caplin (J. Wake). Ona prostě umí!