Smrt číhá na jarmarku

Smrt číhá na jarmarku
Stejně jako tomu bylo u prvního dílu této detektivní série Smrt přichází na prohlídku, i jeho pokračování Smrt číhá na jarmarku se může pyšnit nálepkou „feel good“ detektivka. Pokud máte rádi klasickou krimi Agathy Christie, idylický švédský venkov, kde chcípl pes, nebo zápletku, kde nelítají vnitřnosti vzduchem a netečou proudy krve, tuto sérii vám mohu jen doporučit!

Klid na malebném švédském venkově je opět narušen! Tentokrát smrtka zavítala na jarmark starožitných a sběratelských věcí, který se každoročně pořádá v malém místním městečku. Peter Vinston, proslulý stockholmský inspektor, zde tráví svoji nařízenou dovolenou a k jeho „nevelké“ radosti (nebo smůle?) ji opět musí přerušit, aby pomohl místní policii - Tove Espingové, ctižádostivé policistce znalé místních poměrů - s vyšetřováním vraždy neblaze proslulého překupníka. Oba velmi brzy pochopí, co skrývá svět obchodu se starožitnostmi - jen samou zášť, staré křivdy a mnoho neodhalených tajemství. Kdo by ale byl kvůli nim schopný druhého zavraždit?

Po popisné (bez dlouhých květnatých charakteristik krajiny) a dějové stránce svým čtenářům příběh nabízí tradiční zpracování známé zápletky bez nějakého vlastního přínosu. Oproti prvnímu dílu byl tento více napínavý a akčnější. Stejně jako jeho předchůdce byl občas lehce matoucí, ale rozhodně vtipný, čtivý a bohatý na nejrůznější tajemství, která je třeba odhalit.

Samotné postupné a metodické vyšetřování, které působilo velice komickým a absurdním dojmem, mě bavilo. Nečekejte žádné drastické scény, spíše psychologii jednotlivých postav nebo rodinných vztahů. Taktéž neočekávejte typického vyšetřovatele - žádný alkoholik či chlapík s temnou minulostí a vnitřními démony zde není.

Opět se zde nachází větší zastoupení postav, které by se daly do určité míry označit za různorodé, ale rozhodně osobité. Ač kniha na začátku obsahovala velice užitečný rejstřík osob včetně základního popisu, stále jsem během čtení měla sem tam problém si je zapamatovat a neplést mezi sebou (oproti předchůdci měly stejná nebo podobná zaměstnání).

Celkově knihu hodnotím kladně a tuto nenáročnou oddechovou detektivku na léto jako dělanou vám doporučuji. Zároveň se těším, až vyjde další případ a já si opět odpočinu u nějaké té mrtvolky!