Krabička vzpomínek

Krabička vzpomínek
Malá krabička, ukrývající dávno zasuté vzpomínky téměř stoleté ženy a výlet do slunné Itálie. Dvě ženy, které tato cesta spojí a jedné z nich navždy ovlivní celý život.

Stoletá Jenny v tomto požehnaném věku rozhodně nevypadá jako křehká babička, která by měla plést ponožky a sledovat telenovely. Je svéhlavá a stále plná života, ale i ona cítí, že jí na zemi již mnoho času nezbývá. Rozhodne se vypustit Džina z láhve a otevírá krabičku, která v sobě skrývá spoustu vzpomínek na dávné časy a na události, na které by nejraději zapomněla. Spolu s ošetřovatelkou Candice, která má vztah s hudebníkem Beauem, ale který není zase tak růžový, jak si namlouvá, odjíždí do malé vesnice na jihu Itálie. Zde se má konat smuteční pieta za někoho, koho Jenny kdysi znala. Cestou se obě ženy sbližují i díky Jennyině příběhu, který vypráví. Příběhu, který má počátek roku 1940. Příběhu malé Jenny a jejího bratra na počátku druhé světové války.

Kathryn Hughes patří mezi mé oblíbené autorky a vždy netrpělivě vyhlížím její další knihu. Ani tentokrát jsem nebyla zklamaná a další příběh, odehrávající se ve dvou časových rovinách, jsem si užila na maximum.

Jemné přesuny v čase jsou nenásilné a srozumitelné a obě dějové linky dávají čtenáři pocit, že jsou součástí příběhu. Obě ženy, přestože je dělí několik desetiletí, mají spoustu společného a vznikne přátelství plné porozumění. Mladá Candice si uvědomí, že život je příliš krátký na to, aby spojila život s někým, kdo za to nestojí, a Jenny se ve svém věku usmíří s minulostí. A kruh se uzavírá.

Pokud máte rádi příběhy několika časových os, pak Krabička vzpomínek rozhodně nebude zklamáním, ba naopak. Užijete si lásku, sluncem zalitou Itálii a hlavně krásný příběh.