Lars Kepler je zpět. Mějte se na pozoru! Přichází Pavouk…

Fanoušci severského autora Larse Keplera jsou nadšením bez sebe. Konečně jsme se dočkali dalšího dílu s hrdinou Joonou Linou. A opět je to jedna velká jízda!

Joona Lina se opět ocitá v ohrožení života. Zachránit jej může jen jeho kolegyně Saga Bauerová…

Jsou tomu již tři roky, co Saga Bauerová dostala pohlednici s výhrůžným textem o pistoli s devíti bílými kulkami, z nichž jedna čeká na Joonu Linnu. Jak čas plynul, oba na tajemný vzkaz zapomněli, ale hrozby se vrátily… Na starém hřbitově v Kapellskäru byl nalezen pytel s téměř rozpuštěným tělem. Na místě činu zůstala bílá nábojnice. Bestiální pachatel dává policii možnost zastavit sérii vražd tím, že rozluští složité hádanky. Joona Linna a Saga Bauerová společně usilují o vyřešení zapeklitého případu a o záchranu vyhlédnutých obětí — dřív než bude pozdě. Ve svém pronásledování jsou však čím dál zoufalejší. Podaří se jim pachatele zastavit? Co když se tento sériový vrah zastavit nedá? A co když už je příliš pozdě?

Pavouk je rozhodně mrazivá a nedoložitelná detektivka, kterou mohu s klidným srdcem doporučit všem milovníkům detektivních, thrillerových a napínavých příběhů. Je to přesně ten typ knihy, kterou chcete i nechcete přečíst na jeden zátah. Chcete, protože zkrátka musíte vědět, jak to celé dopadne. Držíte sympatickým hlavním hrdinům, které znáte již z předchozích dílů, palce, prožíváte s nimi veškeré události, úspěchy i naprosté zoufalství a do toho se o ně nesmírně bojíte. Současně knihu nechcete dočíst, protože víte, že jakmile knihu zaklapnete, bude se vám po hrdinech stýskat a budete toužit, aby byla kniha jednou tak delší. Je opět naprosto nabitá napětím, nečekanými zvraty a slepými uličkami. Přesně takového Keplera mám já osobně moc ráda. Má očekávání byla naplněna a nyní se už nemohu dočkat, co si pro nás manželská dvojice, píšící pod pseudonymem Lars Kepler, chystá na příště.

Hledáte-li inspiraci, co nadělit svým blízkým pod vánoční stromeček a je-li váš blízký čtenář, rozhodně nešlápnete vedle, když zvolíte nejnovější díl ze série s Joonou Linou. Dejte si ale pozor, aby čtenář znal alespoň některé z předcházejících dílů, neboť na sebe navazují. Patříte-li vy konkrétně k fanouškům severských thrillerů, znáte Joonu Linu a Larse Keplera, doporučuji se začíst do jejich nejnovějšího díla. Vážně za pozornost stojí. Autor (autoři) jsou pro mě sázka na jistotu.

Pavouk je pro mě jednou z nejočekávanějších a zároveň nejlepších knih, jaké jsem letos přečetla (a že jich bylo!).