Vlk Samuela Bjorka

Vlk Samuela Bjorka
Právě panující podzimní počasí vybízí k přečtení nějaké pořádné severské detektivky. Na podzim vychází spousta novinek a Vlk je jednou z nich. Bylo to nedávno, kdy jsem přemýšlela, že by mohl vyjít další díl z mé oblíbené série od Samuela Bjorka, protože celá jeho detektivní série se opravdu povedla. Nyní nás sice nečeká pokračování, ale prequel (díl předcházející sérii), ale i tak se mají čtenáři na co těšit. O akci a napětí nebude nouze!

Příběh, kde to všechno začíná…

Známý vyšetřovatel Holger Munch se v roce 2001 stává novým šéfem zvláštní vyšetřovací jednotky. Před sebou má nesnadný a důležitý úkol – vyřešit vraždu dvou jedenáctiletých chlapců. Vzhledem k nedostatku důkazního materiálu jej napadne přizvat k vyšetřování také poněkud svéráznou, ale velmi nadanou studentku policejní akademie Miu Krügerovou. Vrah jim zanechává mnoho falešných stop, čas se krátí. Podaří se jim dopadnout šíleného vraha dřív, než udeří znovu?

Když jsem před sedmi lety, v roce 2015, četla knihu V lese visí anděl, bylo mi jasné, že autor bude mým oblíbencem. Nečekala jsem, že Vlk bude až tolik napínavá detektivka, jelikož u autorových knih jsem byla zvyklá na poněkud pomalejší tempo. U této knihy je to naopak, příběh vás strhne neuvěřitelnou rychlostí, ale po několika kapitolách naopak na tempu ubírá. Tím ale nechci říci, že ztrácí na kvalitě, právě naopak. Příběh má spád, je napínavý až do konce a po celou dobu držíte hlavním hrdinům pěsti. Překvapila mě jen tloušťka knihy, která je skoro jednou tak obsáhlá než autorova prvotina V lese visí anděl.

Mimo skvělého, nervy drásajícího příběhu musím pochválit i úžasné grafické zpracování jak obálky celé knihy, tak vnitřku. Čtenář se musí přesvědčit sám, ale toto se vydavatelství opravdu povedlo!

Přestože já osobně jsem si myslela, že hlavní hrdiny znám dobře, hodně jsem se toho dozvěděla nového. Je tu krásně ukázáno, jak se Mia a Holger poznali, co je svedlo dohromady i jak si poradili se svým prvním společným případem. Dále poznáváme jejich pozvolna se měnící kolegiální vztah ve vztah přátelský.

Knihu bych vřele doporučila všem fanouškům severských detektivek a thrillerů. Pokud například plánujete, co dát svým blízkým pod stromeček k blížícím se Vánocům, tato kniha by byla správnou volbou.

Doufám, že autor bude i nadále pokračovat ve psaní detektivních příběhů, dokonce u nás vyšlo několik jeho knih pro mládež zaměřených na dětské čtenáře (Detektivové z půdy).