Vláda teroru

Vláda teroru
Napínavý politický thriller, který je skutečnější, než se zdá. Nechte se vtáhnout do děje nejnovějšího počinu úspěšné kanadské autorky Louise Pennyové a bývalé první dámy USA Hillary Clintonové.

Hlavní hrdinkou příběhu je Ellen Adamsová, ministryně zahraničí, která nečekaně čelí mezinárodní hrozbě. Její podřízená, která získala šifrované zprávy, přijde až velmi pozdě na to, že se ve skutečnosti jednalo o varování před budoucími událostmi. Evropský kontinent zasáhnou záhy série bombových útoků. Mladá a nadějná Ellen, která je vystavena čelit těmto hrozbám a následným událostem, zjišťuje, že poslední americký prezident možná nebyl jen neschopným vůdcem a politikem, ale současně také něčím mnohem více. Mohl by být zrádcem vlastního národa a země? Na to musí přijít, než bude příliš pozdě…

Musím se přiznat, že jen velmi zřídka čtu knihy s politickou tematikou. Světlou výjimku mají některé knihy Kena Folletta. Ani příliš neholduji publikacím, které napsal víc než jeden autor (opět mám světlou výjimku, a to je manželská dvojice píšící pod pseudonymem Lars Kepler). A tak když jsem narazila na tuto knihu, zaujala mě především z toho důvodu, že mám moc ráda spisovatelku Louise Penny a její detektivní sérii s Armandem Gamachem, odehrávající se v městečku Three Pines.

Je pravda, že již od prvních stránek na čtenáře čeká napětí a nečekané zvraty, což určitě udrží čtenáře v nejistotě a donutí číst stále dál. Přesně takový styl mám  já osobně ráda. Nemám ráda „omáčku“ okolo, ale když je čtenáři dána možnost nad příběhem uvažovat. Přesně to autorky dokázaly a za to jim patří obrovské plus. Ve finále knihu i propracovaný příběh hodnotím kladně, co se autorkám nesmí upřít je zapálenost pro příběh, pro hlavní zápletku i vzájemnou spolupráci. Obě dokázaly, že jsou mistryně ve svém oboru. Louise Penny ve spisovatelském a Hillary Clintonová v politické dráze. Sama Hillary Clintonová působila jako ministryně zahraničí, tudíž mohla díky této kariéře skvěle přenést veškeré své znalosti a zkušenosti do hlavní hrdinky příběhu. Kapitoly byly někdy delší než obvykle, ale to na napínavosti rozhodně neubírá. Ačkoliv se jedná o smyšlený příběh, ovšem s inspirací v reálných událostech, díky přečtení této knihy si může čtenář snáze představit zákulisí vrcholné americké politiky.

Když propojíte dvě roviny – spisovatelský um a mnohaleté bohaté politické zkušenosti, dokáže z toho vzejít velice zajímavý a napínavý thriller, který zaujme především fanoušky tohoto žánru. Já knihu moc doporučuji a doufám, že toto není jediná spolupráce mezi těmito skvělými autorkami, které jsou v reálném životě rovněž blízkými přítelkyněmi.