Naše zakázané vášně

Naše zakázané vášně
Abych se hned ze začátku přiznala, už když jsem knihu Naše zakázané vášně poprvé zaregistrovala na zahraničním trhu, věděla jsem, že pokud se rozhodnu do ní pustit, mi její příběh rozláme srdce na miliony kousků a ponechá mě absolutně zničenou.A proč?

Jedná se o retelling (převyprávění) vůbec  nejznámějšího milostného příběhu/tragédie v historii světového dramatu – Romea a Julie. I když tato série se skládá z celkových dvou dílů a druhý v češtině ještě nevyšel, můžeme si všichni tipnout, jak bude vypadat absolutní konec… Pokud seberu odvahu a do dvojky se pustím… Kapesníky mi asi rozhodně stačit nebudou!

Příběh nás přivádí do roku 1926, kde krvavý konflikt mezi dvěma gangy barví ulice Šanghaje do ruda. V srdci samotného chaosu stojí dvě postavy, které by se měly z celého svého srdce a duše bezmezně nenávidět - osmnáctiletá Juliette Caiová, dědička Šarlatového gangu, a Roma Montagov, dědic gangu Bílé květy a Juliettina někdejší láska. Když se však městem začne neovladatelně šířit zákeřná nákaza a gangstery na obou stranách posedne šílenství, musí se bývalí milenci společně postavit nadpřirozenému zlu, jinak brzy nebude žádné město, kterému by mohli vládnout.

Kniha je vyprávěna er-formou z pohledů nejdůležitějších postav. Velice se mi líbil autorčin styl vyprávění, její popisy působily velice živě a kouzelně, i když třeba i líčila odporné ulice Šanghaje. Děj měl spád a gradoval až do samotného konce, který byl šokující/otevřený a druhý díl na něj jistě naváže (vím to, jelikož už jsem stihla přečíst kousek jeho pokračování). Zápletka, ač občas působila zmatečně, byla nabitá akcí, napětím, zvraty, intrikami či všudypřítomným soupeřením mezi samotnými gangy, ale také roztahujícími se minoritami cizinců. Také se můžete těšit na velkou dávku násilí, zločinů, vražd, záhad, tajemství a emocí!

Autorka zkombinovala klasický příběh – např. pozměněná balkónová scéna, jiným způsobem použitá tekutina, co na pár hodin zastaví srdce, s několika docela i originálními a moderními prvky – hon na monstrum, záhadný hmyz, nákaza vyvolávající šílenství, hledání léku atd. Příběh je zasazen do uhrančivé Šanghaje představované jako živý tlukoucí organismus, kde neohrožení hrdinové bojují nejen o právo na lásku, ale také o samotné přežití.

Z mého pohledu je absolutně nejlepším na této knize její historický základ včetně charakteristiky města Šanghaje minulého století, a samozřejmě bezvadně charakterizované postavy. Jelikož se jedná o young adult titul, nemůžete se divit, že i zde se nalezne několik klišé momentů, ale tak nějak to čekáte, takže vás to ani už zklamat nemůže.

Roma & Juliette jsem si bez debat okamžitě zamilovala pro jejich nespoutanost, odvážnost, dobré i špatné vlastnosti, lidskost a jednání, co mělo hlavu a patu. Autorce se skutečně povedlo vykreslit mnoho morálně šedých charakterů. Ač se to dalo čekat, i o romantiku a jiskření mezi milenci nouze není.

Naše zakázané vášně doporučuji a bohužel nemohu říci, že bych se na druhý díl těšila, když vím, jak základ této série skutečně dopadl (bojím se, že budu brečet jako želva). Pro ty z vás, koho tato série láká, nechť se také pustí do A RomaJuliette Christmas Special. Jedná se o krátkou novelu (pouze elektronicky v angličtině), která představuje hlavní hrdiny během jejich prvního vzplanutí v roce 1922 - k nalezení zde: A romajuliette Christmas Special – Chloe Gong (thechloegong.com).