Smrt přichází na prohlídku

Smrt přichází na prohlídku
Nazývat detektivku „feel good“ knihou je poněkud podivné, ale je to tak! Věřím, že nalézt mrtvé tělo není příjemný zážitek, ale v tomto titulu ani něco, co se tváří zcela opačně. Máte rádi klasickou krimi Agathy Christie? V tom případě vás toto dílo jistě potěší! Co se skrývá za chamtivostí, zradou a vraždou v okouzlujících přímořských kulisách? To se dozvíte v úvodním díle nové švédské detektivní série!co, co se tváří zcela opačně.

Známá moderátorka a realitní agentka Jessie je nalezena mrtvá v jednom ze svých ukázkových domů. Peter Vinston, slavný stockholmský inspektor, je ihned vtažen do vyšetřování, i přes to, že v malebném městečku tráví dovolenou se svou dcerou. Společně s místní policistkou Tove zjišťují, že agentku mohl mít důvod zabít téměř každý, kdo s ní či se stavebním projektem měl co do činění.

Po popisné (bez dlouhých květnatých charakteristik krajiny) a dějové stránce svým čtenářům příběh nabízí tradiční zpracování známé zápletky bez nějakého vlastního přínosu. Ač se příběh občas zdál táhlý či matoucí, humor a čtivost mu rozhodně nechyběly. Na toto konto ještě musím dodat, že ději by rozhodně neuškodilo větší tempo spojené s napětím a akcí a knize všeobecně méně stránek.

Samotné postupné a metodické vyšetřování, které působilo velice komickým a absurdním dojmem, mě bavilo. Nečekejte žádné drastické scény, spíše psychologii jednotlivých postav nebo rodinných vztahů. Taktéž neočekávejte typického vyšetřovatele - žádný alkoholik či chlapík s temnou minulostí a vnitřními démony zde není.

V knize se nachází větší zastoupení postav, které jsou ovšem dosti různorodé a velice osobité, takže se nebojte, že by se vám pletly (s tím vám ovšem ale také pomůže rejstřík osob na začátku knihy - za mě skvělý nápad).

Celkově knihu hodnotím kladně a tuto nenáročnou oddechovou detektivku na léto jako dělanou vám doporučuji. Zároveň se těším, až vyjde druhý případ a já si opět odpočinu u nějaké té další mrtvolky!