Knihkupectví na Riverside Drive

Knihkupectví na Riverside Drive
V nejtěžších chvílích jejího života jí spadne do klína nečekané dědictví. Staré, omšelé knihkupectví kdesi v Anglii. Rozhodnutí jej prodat a vrátit se zpět jí ale zkomplikuje staré tajemství.

Po smrti svého manžela se Charlotte rozhoduje, co dál se svým životem. Naprosto bezmocná a zničená obdrží dopis, ve kterém jí teta v Anglii odkázala vše, co jí patřilo. Odlétá do daleké Anglie a s překvapením zjistí, že součástí dědictví je malé knihkupectví. Obchůdek, který je spíš prodělečný a odsouzený k prodeji. Ale čím déle zůstává na místě, tím méně má chuť prodat. Kouzlo a atmosféra knihkupectví, stálí zaměstnanci a v poslední řadě zákazníci, kteří do teď drželi obchod nad vodou jí okouzlí. A aby toho nebylo málo, rozhodne se přijít na kloub staré historii, proč její matka s tetou Sárou nebyla ve styku.

Knihkupectví na Riverside Drive

Švédská autorka Frida Skybäck se českým čtenářům představuje úplně poprvé. Přestože je Švédka, žádné severské krimi se nekoná, což je překvapením. Svou hlavní hrdinku sice zasadila do Švédska, ale celá kniha se nese v typicky anglickém prostředí.

Přestože je kniha co do počtu stran velmi obsáhlá, čtení ubíhá rychlým, ale velmi poklidným tempem.

Kdo by čekal příběh nabitý napětím a rychlým spádem, nemohl by se více mýlit. Tato kniha je jemným a něžným výletem za zaprášenými knihami, které čekají na svého majitele. Její příběh je samozřejmě stokrát napsán a je plný vět a situací, které se mohou dít snad jen v knihách. Ale má své kouzlo a atmosféru vůně knih a starého příběhu lásky, nedorozumění a cesty za poznáním sama sebe.