I když myslím, že podle obálky by ho zaujmout mohla. Je stejná jako u amerického originálu, jsou na ní nakreslená okna a jedno vystřižené, další off-line řešení, tentokráte 3D efektu. Jak je u YOLI zvykem, kniha je vydána jako paperback, takže by se mu ani příliš nepronesla. Dvě stě padesát stránek, třicet devět kapitol. S rozsahem by problém určitě neměl.

Kniha je navíc vyprávěna z mužského pohledu. Hlavní postavou je patnáctiletý Matt Wainwright a je to hrozný sympaťák. Kromě toho, že chodí do prvního ročníku střední školy, hraje basketbal za juniory a touží se dostat do reprezentace, takže před svým domem pořád dribluje a hází na koš a schází se s kamarády, aby mohli driblovat a házet na koš. A je zamilovaný do své nejlepší kamarádky. Takže řeší sport a vztahy, a co myslíte, že řeší náš pošťák? Aha.

Na vesnici je tohle totální klišé. Nejlepší kamarádka, bydlí naproti vám, takže je u vás pečená vařená. Akorát u nás se teda nejmenuje Tabby a matky, které by své roztomilé dcerky opouštěly kvůli závislostem pár měsíců po narození taky musíte déle hledat, nemáme je na každém rohu. Klišé je v tom, že se do ní zamilujete. Jenže ona vaše city neopětuje, protože se zamiluje do někoho jiného. Do někoho, kdo je starší a totální hvězda. A to je přesně to, co se obávám, by našeho pošťáka vůbec nenadchlo. Tohle má na talíři denně. A nezachrání to ani zvrat v půlce knihy, který čtenářovy myšlenky nasměruje do jiné problematiky a nechá ho podívat se na Mattovy problémy z jiného úhlu pohledu. Tohle by našeho pošťáka unudilo k smrti.

Na druhou stranu, kniha je hodně čtivá. Je napsaná v ich-formě, ale autor – Jared Reck – si s vyjadřovacími prostředky pěkně hraje. Má k tomu spoustu příležitostí: sportovní slang, vulgární mluvu teenagerů, všerůzné literární útvary, které hlavní hrdina vytváří na oblíbených hodinách angličtiny. Pocity a myšlenky hlavního hrdiny jsou popsány velmi dojemně a přesvědčivě. A není to jen o něm. Podbrobně jsou popsány i vedlejší postavy. Každá má nějaký příběh a nějaké specifikum a rozhodně nejsou plytké. To by pošťák určitě ocenil.

Že je Jared Reck učitel angličtiny nepřekvapilo mě a vás ani pošťáka to určitě taky nepřekvapí, jestli jste už v životě viděli jeden americký film, ve kterém se vyskytoval učitel angličtiny. Vždycky je hrozně pokrokový, dělá se studenty zajímavé věci, hrozně ho to baví, takže tomu obětuje i volný čas a studenti se mu nadšeně svěřují se svými problémy. Tuhle postavu najdete jak v knize, tak v popisu autora na jejím přebalu.

Náš pošťák, stejně jako já, už není young adult. A viděl One Tree Hill. Legendární americký seriál o basketu a láskách k holkám od vedle. Plný zvratů. A už ví jak se vyrovnávat s různými druhy smutků. Jemu prostě Já a holka od vedle doporučit nemůžu. Všem čtenářkám od patnácti do dvaceti let ale určite ano. Je to sladkobolný příběh. O tom, že vždycky všechno není podle našich představ a musíme se s tím nějak vyrovnat. V téhle knize je navíc návod, jak na to. Myslím, že náš pošták by ho v teenage věku taky chtěl mít.