V pasti lží

V pasti lží
Jedna z nejočekávanějších knih letošního roku konečně vyšla, a čtenáři se tak mohou ponořit do vynikajícího psychologického thrilleru, kde nemůžete věřit téměř nikomu. Ani sobě.
Hlavní hrdinka se jmenuje Cass. Má vše, co si může přát. Báječného manžela, báječnou práci učitelky a mnoho milých přátel a kolegů. Jedné deštivé noci se ale všechno od základu změní, když se na neosvětlené lesní cestě při cestě domů stane svědkem události, která ji začne pronásledovat. Výčitky svědomí se začínají vynořovat. Zapomíná, kde nechala zaparkované auto, zda si vůbec vzala prášky, a že si domluvila schůzku. Mohla mrtvou ženu zachránit? Nebo si s ní jen její mysl zahrává? Nemám ráda, když je téměř na každé obálce knih placka bestseller. Mnohdy se mi toto označení vymstilo. Tato je světlá výjimka, kde je toto označení oprávněné: tuto knihu knihu budu mít dlouho ve své mysli. A tak by to u opravdu dobrých knih mělo, podle mého názoru, být. Možná se vám již dostal do ruky autorčin debut – Za zavřenými dveřmi. V pasti lží je autorčinou v pořadí druhou knihou, která u nás vyšla. "Téměř nevidím, kam jedu, i když mám zapnutá dálková světla. Najednou lituju, že jsem sjela z krásně osvětlené dálnice. Ve dne je tahle cesta listnatými lesy plná rozkvetlých zvonků nádherná, jenže v noci, jako je tahle, budou všechny zákruty a skrytá klesání pěkně zrádné. Z té představy se mi strachem svírá žaludek. Domů to mám ale jen čtvrt hodiny. Když zůstanu klidná a neudělám nic zbrklého, budu brzy doma. I tak ale trochu sešlápnu plyn. Náhle se lesem prožene poryv větru, až to mým maličkatým autem smýkne. Snažím se ho srovnat a vtom vjedu do skryté prohlubně. Na pár děsivých okamžiků se kola odlepí od země. Srdce mám až krku, jako bych jela na nějaké hrůzostrašné horské dráze. Když auto dopadne zpátky na zem, vytryskne vedle něj voda a přelije se po předním skle, takže nevidím vůbec nic." * Str. 9 Knížka, psaná v první osobě, tedy z pohledu hlavní hrdinky, byla neuvěřitelně čtivá, a nedokázala jsem se od ní odtrhnout! Pokud hledáte thriller, u kterého se budete bát a budete pochybovat o všem možném, je kniha V pasti lží tou nejlepší volbou. Už nyní se nemůžu dočkat knihy Za zavřenými dveřmi. Pokud bude stejně skvělá jako tato (ne-li lepší), mám se opravdu na co těšit.