V kůži Medvěda Wrr

V kůži Medvěda Wrr
Znáte medvěda Wrr? My už ano. Je to malý hnědý medvídek, který v zápalu boje přišel o kus svého ouška. Radno říci, že statečnějšího medvídka byste v celé střední Evropě jen těžko hledali.
My se s ním poprvé setkali před týdnem. Zrovna pršelo, nebe bylo celé šedivé a naše nálada se rovnala bodu mrazu. „Co budeme dělat?“ Ptala se má šestiletá dcerka. „Já se nudím,“ dodala ta druhá, devítiletá. Pak zapřely o naši peřinu knížku, kterou dostaly od prarodičů za vysvědčení, a začaly nám vyprávět napínavý příběh, který právě dočetly. Byl o spolehlivém holubím pošťákovi jménem Pipp, o zásilce bez adresáta, o tajemné továrně, o medvědovi Wrr, o zapomnětlivém želvákovi Edwardovi, který před piráty schoval do knížek 4 důležité části stroje na výrobu knih a teď je nemůže najít. „Musíme Edwardovi pomoct!“ Byly holky zajedno. Ale jak? Nejprve vytáhly pexeso. A hned poté karty. Cože? Nám dospělým bylo pod teplou dekou docela pěkně, a tak jsme jen neochotně propůjčili své ruce kartám nově objevené hry. Medvěd Wrr, říkáte? Tak dobře, zkusíme to… A o pár minut později už jsme byli ztraceni. Odhodili jsme peřiny a bránili knižní svět hlava nehlava. Vraceli zákeřné piráty zpět do knih. Vymýšleli nové strategie. Hledali ztracené části knižního stroje a kompletovali jej. A radovali se z úspěchů. Hra nás natolik pohltila, že jsme ani nezpozorovali, že déšť na nebi vystřídalo slunko. Karetní hra Medvěd Wrr navazuje na stejnojmennou knihu, jejímž hlavním hrdinou není nikdo jiný než právě Medvěd Wrr. Setkáváme se v ní ale i s celou řadou dalších svérázných zvířecích postaviček: holubím pošťákem Pippem, želvím strážcem knih Edwardem, proradným kapitánem Crabsonem a několika zákeřnými piráty. Kniha, pexeso i karty jsou krásně ilustrované, v obrázcích se skrývá nepřeberné množství líbivých detailů, které pomáhají čtenáři-hráči lehce vklouznout do příběhu. Hra Medvěd Wrr je určena pro děti od 7 let, ale hravě ji zvládnou i ty pětileté, které ještě neumí číst: orientaci ve hře jim usnadňuje malý obrázek na každé kartě znázorňující následující postup. Máte strach, že vám hra zabere několik hodin? Nebojte. Celá hra trvá něco kolem 20 minut, což je tak akorát doba mezi dvěma koupačkami.
Vystudovala jsem francouzštinu a češtinu na brněnské univerzitě. Jsem nenapravitelná optimistka, která díky dcerám věří v jednorožce, dobré lidi a šťastné konce. Ráda píšu a čtu a nepřestávám žasnout nad krásou našeho jazyka.