Tentokrát se autoři vydali trochu dál, než je u nich běžné. Ve své nejnovější knize se zabývají i tématem v této době třeskutým a výbušným, a to jsou uprchlíci. Obchod s orgány, nevinné, bezbranné děti, vražda.

Vše začíná v okamžiku, kdy bezdomovkyně Muriel nalezne děvčátko, které, zdá se, nikomu nechybí. Ačkoliv jí nemá moc co nabídnout, holčičku si vezme k sobě a snaží se ji ochránit. Ale před čím nebo kým? Po nebezpečí, kterému jsou obě vystaveny, se obrátí se žádostí o pomoc na známého policistu, Toma Stiltona, kterého známe již z předešlých knih.

Souběžně s tímto příběhem se odvíjí i jiný, neméně krutý a nervy drásající. A opět jde o malé dítě. Co mají tyto děti společného? Proč jedno muselo zemřít a druhé se o svůj život bojí? Na tyto otázky musí odpovědět Mette Olsäterová. Spolu s celým týmem se pouští do boje proti krutému zločinu na dětech. Posilněna o novou policistku Olivii Rönningovou nachází důkazy, že za vraždou malého chlapce je něco víc. Něco zlověstnějšího a krutějšího, něco, s čím dosud do styku nepřišla.

Manželé Börjlindovi mají na svém kontě již spoustu skvělých thrillerů. Temných a děsivých, kde si přijdou na své milovníci severské krimi opravdu se vším všudy. Ale tentokrát je jejich kniha jakoby syrovější, krutější. Možná je to dáno tím, že v hlavní roli jsou malé děti, ale každopádně já jsem si čtení užila do posledního písmena. Pořádná dávka napětí, žádné chození kolem horké kaše. A příběh, který se v jednom okamžiku spojí, a vše náhle dává ten správný smysl.

Obr. Manželé Börjlindovi