Námi to končí

Námi to končí
„Občas právě ten, kdo nás nejvíc miluje, dovede nejvíc ublížit.“ Touto větou začíná anotace nové knihy Námi to končí od spisovatelky Colleen Hoover, která je velmi oblíbenou a vyhledávanou autorkou vyvolávající svými díly pocity smutku i radosti, naděje i bezmoci. I tento titul vám zlomí srdce. Jste připraveni?
Colleen je jedna z mála spisovatelek, které začaly svoji kariéru už velmi kvalitními díly. Její styl psaní se s každou další napsanou knihou zlepšuje, zdokonaluje - a ani zde tomu není jinak. Námi to končí je neuvěřitelně návykový příběh, který jakmile začnete číst, nemůžete odložit. Zabývá se temnějším tématem, se kterým se bohužel již řada žen setkala a bojovala s ním. Příběh je vyprávěn z pohledu hlavní hrdinky Lily, a navíc je obohacen o retrospektivní deníkové části z jejího složitého života. Lily, ústřední postava knihy, to nikdy neměla v životě lehké, ale teď se jí konečně začíná dařit. Nové prostředí, konkrétně Boston, a vlastní business. Co víc si může přát? Navíc se jako bonus seznámila s dokonalým a neskutečně přitažlivým doktorem Rylem. Vypadá to až moc kouzelně, viďte? Ryle je sice do Lily také bláznivě zamilovaný, ale i jeho pronásledují kostlivci z minulosti, kteří všechno jen komplikují. A aby toho nebylo málo, do Lilyina života se navrací její dětská láska Atlas - a tím okamžikem se vše, tak důkladně vybudované, v jejím životě začíná rozpadat na kousíčky… Co nemohu nezmínit, je samotná hlavní hrdinka. Nic, co ji během její životní cesty potkalo, ji nedokázalo zlomit. Naopak! Lily rozhodně patří mezi postavy, které jsou velmi mentálně vyrovnané a neuvěřitelně odvážné. Ano, jak můžete částečně vidět výše, Colleen mě zase dokázala dostat do kolen. Vytvořila opět příběh, který se na jednu stranu četl velmi lehce, na tu druhou mě ničil každým slovem. Emoce, které do příběhu a úst samotné Lily autorka vložila, byly neuvěřitelně živé a věrohodné. O těžkých tématech se nepíše lehce, a věřte mi, když říkám, že Hoover je mistr svého oboru! Po dočtení vám bude kniha ještě dlouho vrtat hlavou a budete mít chuť si znovu přečíst autorčina ostatní díla, jelikož nebudete chtít opustit její spisovatelský um a tu jistotu, že jen ona vás dokáže vtáhnout do děje. Celkově tedy příběh doporučuji a hodnotím 4* z 5*, jelikož mám i přes to všechno některé její knihy stále radši, ale bez diskuzí - i tato byla skvělá! Pokud jste i vy fanouškem této spisovatelky, příští rok se můžete těšit na český překlad její další knihy a to Without Merit!