Lži, dokud můžeš

Lži, dokud můžeš
Nový thriller z pera americké autorky Mary Kubica je plný tajemství, která by nevyplula na povrch, nebýt osudového okamžiku, který změnil vše. Vše, na čem bylo vystavěno spokojené manželství, zdánlivě bez mráčku.
Clara je docela obyčej.á manželka a matka malé Maisy a čerstvě novorozeného syna. Žije spokojeně v manželství s Nickem. Zubařem s vlastní praxí, prosperující praxí, jak se zdá. Ale Nickova autonehoda tento pohádkový svět zboří jako domeček z karet a Clara stojí před spoustou otázek, kdo vlastně Nick byl. Získává podezření, že za nehodou stál kdosi, kdo usiloval jejímu manželovi o život, a přes obrovskou únavu a žal se pouští do pátrání. Odpovědi, které na konci nalezne, ale rozhodně nejsou tím, co by očekávala. Nickův život byl plný tajemství, podvodů a zrady na těch nejbližších. Mary Kubica nám v předchozích knihách ukázala, že psát tedy rozhodně umí. Ani v nejnovější knize tomu není jinak, děj je neotřelý a plný zvratů. Ale samotná hrdinka Clara mi nesmírně lezla na nervy. Možná za to mohl její smutek a stesk, ale i její urputná snaha o nalezení domnělého vraha mě přiváděla k šílenství. Naivní, neurotická Clara tak okatě zanedbávala péči o dvě malé děti: tak tvrdošíjně byla přesvědčená, že její muž byl dokonalý, že to až bilo do očí. Plus má u mě za velkou trpělivost s maminkou, postiženou demencí, to rozhodně lehké není. Thriller Lži dokud můžeš, slibuje šokující odhalení. No, já se ho tedy nedočkala, neboť to "ono" je to docela jasné při čtení skoro od prvních stránek. Celý příběh je protkán Nickovou minulostí, cestou, která vedla až k samotnému konci. Je to příběh neuvěřitelné zrady, hledání řešení v životní situaci, která byla nad Nickovy síly a příběh lásky, která neměla mít šťastný konec.