Kolibřík

Kolibřík
Na Kolibříka jsem se hrozně moc těšila. Už jen proto, že tuto knihu vydalo nakladatelství Host a už to je zárukou skvělého počtení a čtenářského zážitku. Nalákala mě rovněž dobře znějící anotace a hrůzostrašně vypadající obálka.
Děj se odehrává v severské zemi – ve Finsku. Hlavní hrdinkou celého příběhu je Anna, která se do Finska přistěhovala nedávno. Policistka, která jen stěží zapadá do kolektivu a ještě si nezvykla na velké změny, které jí potkaly. Jako kdyby nestačilo, že má osobních problémů dost, přijdou brzy i profesní. Začne docházet k zvláštním druhům vražd a je právě na Anně a jejích kolezích, aby dopadla vraha a zjistila, proč se tak hrůzné činy dějí. Oběti jsou zavražděny zvlášť krutým způsobem – zblízka zastřeleny brokovnicí… Hlavní hrdinka Anna mi byla po celý děj sympatická a já jí držela palce, aby vraha co nejdříve chytila a aby byla vykonána spravedlnost. Děj nemá žádná hluchá místa, dokáže chytit už od první stránky a pustit až s tou poslední. Trošku mi to připomínalo sérii detektivek s hlavní hrdinkou Kate Maguirovou od Grahama Mastertona (Bílé kosti, Rozbití andělé, Červená lucerna). Shodou okolností také od nakladatelství Host. Myslím, že kdyby se tyto dvě dámy potkaly, tvořily by skvělý tým detektivek. Cizí jména, která se tu vyskytovala velmi často, mi dávala celkem zabrat, ale po chvíli si na ně určitě zvyknete. Jediné, co bych knize vytkla, byly tři překlepy, na které jsem během čtení narazila, ale to je chyba překladu, nikoliv paní autorky. Pokud bude pokračování, myslím si, že se máme rozhodně na co těšit a já doufám, že nás nakladatelství Host nenechá dlouho čekat! „Anna zapnula počítač a zadala do vyhledávače násilí ze cti. Tisíce článků. Případy z celé Evropy. Výzkumy. Fakta. Projekty. Přesto všechno působilo neurčitě, Anně se nepodařilo vyznat se v něm a porozumět mu. Precedentní případy skoro neexistovaly, alespoň ve Finsku ne. Celý pojem byl nejasný. Legislativa funěla jako parní lokomotiva za realitou, která se kolem řítila jako pendolino. Anna četla, dokud se jí nezačaly klížit oči. Vypnula počítač a šla do postele, zhasla, poddala se únavě. Přesto nemohla usnout.“ Všem milovníkům napínavých knih, thrillerů, detektivek a knih, jejichž děj se odehrává v chladných severských zemích, kde je možné dá se říci všechno, moc doporučuji!