Knihomolské Vánoce

Knihomolské Vánoce
Už se to blíží, už je to za rohem. Slyšíte to? Cinkání zvonečku, vůně smažených řízků, smích a samozřejmě dárky. Za chvíli budou Vánoce, nejkrásnější svátky v roce.
Pamatuji se, že jsem jako malá hledala dárky po skříních, stejně jako to dnes dělá moje dcera. A několikrát jsem byla i úspěšná, třeba ten krásný růžový svetr s medvídkem. Jenže ten měla pod stromečkem moje sestra, takže to bylo mé poslední hledání, protože z takového zklamání jsem se dlouho vzpamatovávala. Ale s Vánoci mám spojenou i jednu vzpomínku, která mi ukázala jinou cestu. Díky hranatému dárku od tety, který tam ležel v lesklém papíře, jsem objevila lásku ke knihám. Má první byla pohádková, jak taky jinak. Postupně se měnily žánry, jak jsem rostla a měnila se já.

Není větší radost, než najít pod vánočním stromkem přesně to, co si přejete.

A pro každého knihomola je to to nejjednodušší, co pro něj můžete udělat. Darujte k Vánocům knížky, všem svým blízkým, kteří čtou. Tím nikdy neurazíte, ba naopak. Troufám si říct, tedy u mě to tak je, že všechny ostatní balíčky ustoupí trochu do pozadí a knihomol se zcela ztratí ve svém světě, když jich pár dostane.

A že se třeba netrefíte do vkusu obdarovaného?

To letos vůbec nevadí, může se stát, my knihomolové jsme nevyzpytatelní. Dobré knihy mají pro nás skvělou nabídku. Nevhodně vybrané knihy si u nich do 15.1. prostě a jednoduše vyměníte za jiné. Nemyslete si, že bychom s tím měli nějaký problém, naše čtecí seznamy jsou nekonečné. Tak vám držím palce, užijte si Vánoce a všem knihomolům co nejvíc hranatých a voňavých dárečků. :)