Jasnozřivost – kniha, která překvapí

Jasnozřivost – kniha, která překvapí
Máte rádi stará tajemství, nevyřešené záhady či téměř promlčené kriminální případy? Pak se nechte nalákat na skvělou novinku Jasnozřivost české autorky Ireny Obermannové, stojí to za to.
Kniha Jasnozřivost je napsána stylem, který možná nesedne každému, já jsem však byla naprosto spokojena. Bez kapitol, jen odrážky, které nám dávají tušit, že nás spisovatelka nenechá ani na chvíli vydechnout, nedá nám prostor knihu odložit. Hlavní hrdinkou je Alice Šíma, geniální šachistka, která je tak trochu všetečná, neboť má dar strkat nos do věcí, které obyčejné lidi nechávají klidně spát. Oblíbíte si ji a na konci knihy zjistíte, že ji pro její buldočí povahu a touhu zjistit zdánlivě nezjistitelné máte vlastně rádi. Ani tentokrát ji nic nezastaví: vydá se pátrat po vrahovi místního faráře, který ukrýval krabici s klíčem k téměř šedesátiletému zločinu. Opravdu to tajemství bylo tak závažné, že někomu stálo za vraždu? Alice se na odpovědi snaží přijít v literárním kroužku Alžběty Něžné, spisovatelky, která má svou literární kariéru dávno za sebou. Skrývají se snad odpovědi v jejích povídkách? Já tedy českým autorům příliš neholduji, ač bych, jako český patriot, asi měla. Ale Irena Obermannová mě příjemně překvapila. Velmi čtivá, srozumitelná detektivka, která mě vtáhla do příběhu hned na první straně, to se jen tak nevidí. Místy jsem se i zasmála sympatickému, mírně suchému humoru s nádechem ironie. Do toho si připočítejme běžné starosti obyčejných lidí a oddechové čtení je na světě. Jasnozřivost je po detektivce Dobré duše druhou knihou ze série o šachistce Alici. Snad se již brzy dočkáme dalších knih v hlavní roli s touto sympatickou hrdinkou, která vám přiroste k srdci.