Do vody!

Do vody!
Ponořte se do stránek nového díla od Pauly Hawkins. Nechte se vtáhnout do víru nečekaných událostí, zvratů a poznejte, jak nebezpečné vody v městečku Beckford jsou… Ponořte se Do vody!
Na tuto knihu jsem se já osobně moc a moc těšila, jelikož autorčina předchozí kniha - Dívka ve vlaku se stala mou TOP knihou minulého roku. Možná jsem měla až příliš velká očekávání, ale věřím, že si své příznivce určitě najde! Příběh začíná záhadným zmizením ženy, která je svobodnou matkou mladé dívky Leny. Náhle se najde její tělo a na povrch vyplouvají věci, které se neměl nikdo nikdy dozvědět. Nel Abbottová, žena, jejíž tělo se našlo, totiž není jediná, kdo se v říční tůni utopil. Tajemná tůň pohřbila ještě jiné ženy. Spáchaly sebevraždu, nebo za tím stojí někdo jiný??? Hlavní hrdinkou se v tomto případě stává Jules, sestra Nel Abbottové, která je ze zprávy o sestřině skonu zdrcená, ale ne překvapená. Autorka Paula Hawkins jí propůjčila tzv. „du formu“, tedy to, že promlouvá ke své zesnulé sestře. Což mě přišlo zvláštní, ještě jsem se s takovým stylem nesetkala. Dalších postav je ještě mnoho, například Lena, Erin, Josh, Louise nebo Helen. Promítají se nám tu skoky z přítomnosti do minulosti. Minulost mi vyhovovala více. Mně osobně se víc líbila pasáž, kdy byla popisována historie „Tůně tonoucích“. „Potápí se. Než jí vytáhnou podruhé, její rty mají barvu modřin a dech jí vyhasne nadobro.“ – str. 9 Kniha ihned vtáhne do děje, nemá nudné pasáže, ale rozhodně si u ní neodpočinete. Vyžaduje si vaši plnou soustředěnost. Vadilo mi, že každá postava měla jiný styl vyprávění. Někdo v er-formě, někdo v ich-formě a du-formě. Každopádně si na to čtenář po pár stránkách zvykne. Myslela jsem si, že to bude podobně, jako u Dívky ve vlaku, kde byly tři hlavní hrdinky. Zde jich bylo tolik, že jsem se občas ztrácela a musela se vždy vracet, abych si ujasnila, kdo je kdo a kdo ke komu patří. Abych to shrnula – začátek super, prostředek chaotický a konec překvapivý! Myslím si, že má tato kniha až přehnanou reklamu. Jiná díla (která svou kvalitou předčí Do vody) by si reklamní kampaň zasloužily mnohem více. Například knihy od S. J. Boltonové jsou mnohem zajímavější. Za „debut roku,“ jak bylo na internetu psáno, bych tuto knihu tedy rozhodně neoznačila, ale za povedený thriller se zajímavým nápadem a vyvrcholením určitě ano. Knihu doporučuji, líbila se mi, ale čekala jsem trošičku více. Bohužel má očekávání nenaplnila. Jsem zvědavá, zda další dílo autorky bude lepší :-)