Dívka v ledu

Dívka v ledu
S touto knihou jsem strávila příjemných 14 dní. A není to proto, že by se mi nelíbila, ale zkrátka na ni nebyl vůbec čas. Když jsem se do ní konečně pořádně začetla, stálo to za to.
Asi je to jen můj dojem, ale zdá se mi, že se nyní roztrhl pytel s knihami, které nesou ve svém názvu slovo dívka. Ať už je to Dívka, která se dotkla nebe, Dívka ve vlaku, Dívka, která si hrála s ohněm, Dívka s pomeranči, Dívka v pavoučí síti nebo Dívka již jsi tu zanechal. Dámy a pánové, představuji vám další, tentokrát Dívku v ledu! Na tuto knihu jsem narážela snad úplně všude a říkala si, co je na ní tak výjimečného, že ji všichni vychvalují a je dokonce bestsellerem minulého roku. Nyní se i já řadím k těm, kterým tento titul učaroval. Z počátku jsem měla obavu, abych nebyla jedna z mála, kterým se kniha nebude líbit, ale mé obavy nebyly na místě. Poslední dobou jsem dávala přednost romantickým knihám a tak byl tento mrazivý thriller skvělou změnou.

Už od začátku nám je příběh servírován s velkou dávkou napětí, surovosti, akčnosti a není nouze o skvěle vykreslené charaktery jednotlivých postav.

Pojďme si představit hlavní hrdinku. Hlavní postavou je detektivka Erika Fosterová, která považuje svou práci za prioritu ve svém životě. V minulosti si prožila své. Byla svědkyní smrti svého milovaného manžela a bojí se, co jí přinese následná budoucnost. Případy podivných zmizení a následných úmrtí dívek v Londýně jsou pro Eriku velkou zkouškou, protože musí zjistit nejen to, kdo to má na svědomí, ale také to, kdo usiluje o život jí samotné. Dokáže vše vyřešit a odevzdat spravedlnosti správného vraha? Falešných stop přibývá a čas neúprosně plyne…

„Když se auto zahřálo, Erika zapnula stěrače předního skla a čekala, než se před ní objeví bílá silnice, zapadaná vrstvou čerstvého sněhu. Všimla si náplasti na hřbetu ruky a uvědomila si, že musí zajít k doktorovi. Ale události včerejší noci jí přiměly, aby raději pokračovala ve vyšetřování. Zatím.

Andrea byla v té hospodě… Kdo byli ta žena a muž, se kterými se bavila? A proč ta servírka zmizela?

Bylo snazší ten sen z mysli vytěsnit, když před sebou měla nějaký problém, který je nutné vyřešit. Erika zařadila rychlost a rozjela se k policejní stanici.“ str. 87

Já si čtení moc užívala a těšila se na každou novou stránku. Dlouho jsem nečetla tak dobrý a mrazivý thriller, který mě držel neustále v napětí, jak to všechno nakonec dopadne. Hlavní hrdince jsem držela palce od samotného začátku až do konce a byla mi moc sympatická. Přirostla mi k srdci a já s ní v každičké situaci soucítila a ve všech myšlenkách i argumentech s ní souhlasila. Díky většímu řádkování a písmu se kniha čte lehce, rychle a díky akčnosti se čte jako po másle. I když některá slova by si mohl pan autor odpustit, ale to už k pořádným detektivkám patří. Pan autor Robert Bryndza stvořil detektivku, kterou by si neměl žádný fanoušek napínavých knih a thrillerů, nechat ujít. Pokud patříte k té menšině, která tuto knihu ještě nečetla, rozhodně máte mé vřelé doporučení a já osobně jsem moc zvědavá, zda nás bude čekat další díl, na který se již nyní moc těším.